Kiskereskedelem: nem túl optimisták

A Gfk előrejelzése szerint Európában az idén nominálisan 1,4 százalékkal bővül a forgalom.

BL
2012. 05. 07. 16:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az osztrák Gfk GeoMarketing és a European Shopping Centre Trust (ESCT) közös tanulmánya szerint a legnagyobb mértékben, 15 százalékkal Görögországban fog esni a kiskereskedelmi forgalom az idén a tavalyi 7 százalék körüli zsugorodás után.

A tanulmány egyebek mellett megállapítja, hogy az adósságválság ellenére a 27 uniós tagországban összességében nőttek a fogyasztásra elkölthető jövedelmek, 8,5 ezer milliárd euróra, ami 2,6 százalékkal több az egy évvel korábbinál. Miközben az euróövezeti országokban kisebb volt a növekedés, az EU-hoz újonnan csatlakozott vagy a csatlakozásra váró országokban az átlagosnál jobban nőtt a vásárlóerő.

A 32 vizsgált országban (beleértve az összes európai országot, valamint Oroszországot és Törökországot) tavaly 2,4 százalékkal 2,96 ezer milliárd euróra nőtt a kiskereskedelmi forgalom, a 27 uniós tagállamban 2,3 ezer milliárdra. A Gfk előrejelzése szerint Európában az idén nominálisan 1,4 százalékkal bővül a kiskereskedelmi forgalom.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.