Mintha nem is lenne válság, rekordot rekordra halmoznak

Rekordot rekordra halmoznak a luxusautókat gyártó német vállalatok, elsősorban a tengerentúli, főként a kínai és az amerikai kereslet felfutásának köszönhetően, miközben Európában nem ment túl jól az üzlet.

NT
2012. 05. 03. 17:07
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A prémium szegmensben világelső BMW-csoport csütörtöki beszámolója szerint fennállása óta a legjobb negyedévét zárta márciusban: adózott eredménye 1,35 milliárd eurót tett ki január–március között, és ezzel 18 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, mindezt úgy, hogy sokat költött fejlesztésre, a termelés bővítésére. A működési eredmény 19 százalékkal 2,1 milliárd euróra emelkedett. Az értékesítési árbevétel 14,1 százalékkal 18,3 milliárd euróra nőtt.

A BMW a hozzá tartozó Mini és Rolls-Royce márkákkal együtt 425 ezer kocsit adott el az első negyedévben, 11,2 százalékkal többet, mint tavaly január–március között.

A BMW-hez – és a többi prémium kategóriás márkához – hasonlóan a Porsche sem érzi a válságot, náluk is rekordot döntött a bevétel és a profit is az első negyedévben, s itt is mindent vitt a kínai piac. A vállalat életében először fordult elő, hogy több kocsit adtak el Kínában, mint az Egyesült Államokban, több mint hétezret, míg Amerikában közel hétezret.

Az első negyedévben 30 ezer Porsche kelt el a világon, 29 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A bevétel 32 százalékkal, 3,025 milliárd euróra, a működési eredmény 18,4 százalékkal, 528 millió euróra nőtt. Az adózott eredményt negyedéves bontásban csak az üzleti év végén közli a német vállalat.

A Győrben új gyárat építő Audinál szerdán közölték, hogy a működési eredmény 27 százalékkal 1,4 milliárd euróra nőtt az idén január–március között az egy évvel korábbihoz képest. A Volkswagen-csoporthoz tartozó autógyártó árbevétele 17,8 százalékkal 12,4 milliárd euróra ugrott. Az eladások 11 százalékkal emelkedtek, világszerte 346 ezer Audit adtak el.

Jól kezdte az idei évet a Mercedes anyavállalata is: a Daimler csoport néhány nappal ezelőtt azt közölte, árbevétele 9 százalékkal 27 milliárd euróra nőtt az egy évvel korábbihoz képest. Az üzemi eredmény 5 százalékkal, 2,13 milliárd euróra, az adózott eredmény 20 százalékkal, 1,42 milliárd euróra emelkedett.

A csoport összesen 502 ezer gépjárművet értékesített január–március között, 9 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.