A Diehl első Németországon kívüli termelőegysége főként az Airbus és a Boeing számára készít repülőgép-alkatrészeket, így például a gépek belső oldalfalát és szellőzőberendezéseit. A társaság a Diehlen belül az egyik legnagyobb fejlődést mutatja, a repülőgépgyártás és a légiközlekedési ipar évente mintegy ötszázalékos növekedéséből a cég jelentős piaci részesedést tudhat magáénak – ismertette Rainer von Borstel.
A magántulajdonban lévő, családi nagyvállalkozás a város önkormányzata által létrehozott ipari parkban tavaly vásárolt meg egy korábban bezárt kábelgyárat, valamint az önkormányzattól további két hektáros üres területre szerzett opciós jogot. A Diehl a tervek szerint három év alatt 5 millió eurós befektetésével alakítja ki gyártóbázisát a kisvárosban.
A nyíregyházi üzemben jelenleg 40-50 fő dolgozik, ez a létszám 2012 végére 140-re növekszik, 2013-ban és 2014-ben pedig 200 fő felé emelkedik a foglalkoztatottak összlétszáma – mondta Rainer von Borstel. Az igazgató hozzátette: a szabolcsi dolgozók a németországi betanulási idő során sajátították el a munkavégzéshez szükséges ismereteket. Az első, Nyírbátorban készített mintadarab egyébként egy Airbus típusú repülőgép ajtajának belső burkolata volt, ez az alkatrész 2011 december végén került ki a gyártószalagról.
Rainer von Borstel az MTI kérdésére elmondta: komoly gazdasági eredményt egyelőre nem lehet elvárni az üzemtől, mivel az utóbbi időszakban a befektetés volt napirenden; becslése szerint a következő két-három évben lehet megfelelő gazdasági eredményeket felmutatni.
A korábbi információk szerint a három műszakos termelés bevezetésével évi 15 millió euró értékű repülőgép-alkatrész, oldalfalak, plafonrészek, hozzájuk tartozó vezetékrendszerek, valamint személyzeti pihenőfülkék és konyhai berendezések készülnek majd Nyírbátorban. A Diehl-csoportnak jelenleg az Amerikai Egyesült Államokban, Franciaországban, Kínában és Szingapúrban is van gyártóbázisa.

A szokásosnál könnyebb volt az idei magyarérettségi, és még a Hunyadi-sorozat is segíthetett