Szolnokon fejlesztenek

A Specimpex Kft. építőipari adalékanyagok előállítására szolgáló gépsort szerez be európai uniós támogatással.

LM
2012. 05. 13. 6:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tájékoztatása szerint a társaság 300 millió forint értékű beruházás révén új gyártósort vásárol és telepít egyik szolnoki telepére. Elképzelései megvalósításához az Új Széchenyi-terv keretében a Komplex vállalati technológia fejlesztés mikro-, kis- és középvállalkozások számára című pályázaton sikeres pályamunkája révén 100 millió forint vissza nem térítendő támogatásban részesült.

Táborszki András elmondta: az új profilt a vállalkozás fejlődése, működési palettájának kiszélesítése céljából kívánják létrehozni. A projektet 2012 végéig kell befejezni, ezt követően kültéri és beltéri festékekhez és egyéb építőipari termékekhez, például gipszkartonhoz alkalmazható metil-szilíciumgél hidrofóbizáló adalékanyagokat tudnak majd előállítani.

Munkahelyek

Az új tevékenységi körnek köszönhetően a kft. egy teljesen új célcsoport felé nyit, valamint a régióban negyven új munkahelyet hoz létre. A kibocsátandó termékek fő fogyasztói az építőanyagokat előállító vállalatok lesznek, de az adalékanyagokat kiskereskedelmi forgalomban is árusítják – tette hozzá a főmérnök.

A Specimpex Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. 1999-ben alakult. A Céginfo adatai alapján a budapesti székhelyű cég több – köztük szolnoki – fiókteleppel rendelkezik. Főtevékenysége haditechnikai termékek (légi járművek, hajtóművek) export-importja, javítása, az azokkal kapcsolatos műszaki kiszolgálási, modernizálási és szaktanácsadási szolgáltatás. A cég tagja két magászemély mellett 2008 óta a limassoli székhelyű Zigie Resources Ltd. is.

A Specimpex Kft. neve 2004-ben egy ukrán gyártmányú, An–26-os típusú szállító repülőgép beszerzésekor vált az országos médiában ismertté. Akkor Csampa Zsolt MDF-es képviselő azt állította, hogy „a 600 millió forint értékű repülőgép vásárlása nyilvánvalóan rossz üzlet volt, mivel nem Kijev–Budapest szállítással, hanem egy, a nyereségét nyilván rátevő, eredetileg jereváni, Cipruson bejegyzett offshore cég közreműködésével történt. A Honvédelmi Minisztérium (HM) ezzel szemben úgy ítélte meg, hogy a lehető legjobb megoldással egy kiváló műszaki állapotban lévő, kevés repült órával rendelkező szállítógépet sikerült megvásárolni. A HM az An–26-os megvételét azzal is indokolta, hogy ehhez a géptípushoz a magyar légierő már rendelkezik javító és üzemeltető kapacitással.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.