Szolnokon fejlesztenek

A Specimpex Kft. építőipari adalékanyagok előállítására szolgáló gépsort szerez be európai uniós támogatással.

LM
2012. 05. 13. 6:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tájékoztatása szerint a társaság 300 millió forint értékű beruházás révén új gyártósort vásárol és telepít egyik szolnoki telepére. Elképzelései megvalósításához az Új Széchenyi-terv keretében a Komplex vállalati technológia fejlesztés mikro-, kis- és középvállalkozások számára című pályázaton sikeres pályamunkája révén 100 millió forint vissza nem térítendő támogatásban részesült.

Táborszki András elmondta: az új profilt a vállalkozás fejlődése, működési palettájának kiszélesítése céljából kívánják létrehozni. A projektet 2012 végéig kell befejezni, ezt követően kültéri és beltéri festékekhez és egyéb építőipari termékekhez, például gipszkartonhoz alkalmazható metil-szilíciumgél hidrofóbizáló adalékanyagokat tudnak majd előállítani.

Munkahelyek

Az új tevékenységi körnek köszönhetően a kft. egy teljesen új célcsoport felé nyit, valamint a régióban negyven új munkahelyet hoz létre. A kibocsátandó termékek fő fogyasztói az építőanyagokat előállító vállalatok lesznek, de az adalékanyagokat kiskereskedelmi forgalomban is árusítják – tette hozzá a főmérnök.

A Specimpex Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. 1999-ben alakult. A Céginfo adatai alapján a budapesti székhelyű cég több – köztük szolnoki – fiókteleppel rendelkezik. Főtevékenysége haditechnikai termékek (légi járművek, hajtóművek) export-importja, javítása, az azokkal kapcsolatos műszaki kiszolgálási, modernizálási és szaktanácsadási szolgáltatás. A cég tagja két magászemély mellett 2008 óta a limassoli székhelyű Zigie Resources Ltd. is.

A Specimpex Kft. neve 2004-ben egy ukrán gyártmányú, An–26-os típusú szállító repülőgép beszerzésekor vált az országos médiában ismertté. Akkor Csampa Zsolt MDF-es képviselő azt állította, hogy „a 600 millió forint értékű repülőgép vásárlása nyilvánvalóan rossz üzlet volt, mivel nem Kijev–Budapest szállítással, hanem egy, a nyereségét nyilván rátevő, eredetileg jereváni, Cipruson bejegyzett offshore cég közreműködésével történt. A Honvédelmi Minisztérium (HM) ezzel szemben úgy ítélte meg, hogy a lehető legjobb megoldással egy kiváló műszaki állapotban lévő, kevés repült órával rendelkező szállítógépet sikerült megvásárolni. A HM az An–26-os megvételét azzal is indokolta, hogy ehhez a géptípushoz a magyar légierő már rendelkezik javító és üzemeltető kapacitással.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.