A Mol április 23-án jelentette be, hogy a Nabucco projekttel kapcsolatban több bizonytalanság merült fel, amelyeket nehéz lenne figyelmen kívül hagyni. A Mol szerint a projekt esetében mind a finanszírozási háttér, mind pedig a gáz forrása bizonytalan. 2003 óta a projekt megvalósítási költségei folyamatosan növekednek, ugyanakkor még mindig nem világos, hogy mennyi lesz a végösszeg. Másrészről a projekt vezetése a mai napig nem tudott olyan gázforrást találni és biztosítani, amely elegendő gázzal látná el a vezetéket – vélekedik a Mol.
Christian Dolezal kiemelte: nagyra becsülik, hogy magyar tagja is van a Nabucco konzorciumnak, és egyelőre nem kaptak írásbeli értesítést arról, hogy a Mol 100 százalékos leányvállalata, az FGSZ Földgázszállító Zrt. kiszáll a projektből. Hozzáfűzte, hogy a sajtóban ezzel kapcsolatban megjelent híreket nem kommentálja. A szóvivő jelezte, hogy a részvényesek a Nabucco konzorcium vezető testületének ülésein vitatják meg a kérdést. Christian Dolezal hangsúlyozta, a részvényesek mindegyike hangot adhat kétségeinek; ezeket meg kell, és – jelen esetben a Mol álláspontját – meg is fogják vitatni az igazgatótanácsi ülésen.
384 kilométer
A Nabucco magyarországi szakaszáról elmondta, hogy az körülbelül 384 kilométer hosszú lesz, s hangsúlyozta, hogy a Nabucco megépítése a magyar iparnak is előnyös, a gázszállítás megindulása után pedig jelentős bevételeket jelent. Az, hogy a kivitelezés pontosan mikor kezdődik, az a termelőkön múlik. Kiemelte, hogy a Nabucco projekt a tranzitállamok, köztük Magyarország által aláírt és ratifikált szerződésen alapszik, ez pedig erős és egyedi jogi kereteket teremt a hitelezők, a termelők és gázszállítók számára.
Költségvetés
Szólt arról is, hogy egy, már jóváhagyott költségvetés mentén dolgoznak a projekt megvalósításán. Kifejtette, hogy a Törökország és az ausztriai Baumgarten között tervezett, 3900 kilométeres vezeték becsült költsége 8 milliárd euró, és azok a sajtóhírek, amelyek ennél többről szólnak, olyan „spekulációk”, amelyeket ő nem kommentál. A költségek felülvizsgálata jelenleg is folyik. Ha a Nabucco rövidebb szakasza, az OMV által felvetett, körülbelül 1300 kilométer hosszú Nabucco West valósul meg, akkor alacsonyabb lesz a költségvetés, de erről a részvényesek döntenek – mondta Christian Dolezal.