Az amerikai autóipari óriás adózott eredménye egymilliárd dollár, részvényenként 60 cent volt január–március között az egy évvel korábbi 3,2 milliárd, részvényenkénti 1,77 dollárt követően. Akkor egy egyszeri eladási tétel növelte a profitot.
A negyedéves árbevétel 4 százalékkal, 37,8 milliárd dollárra nőtt.
Az európai üzletágban – amely az Opelt és brit megfelelőjét, a Vauxhallt jelenti – 256 millió dollár vesztesége keletkezett a GM-nek. Egy évvel korábban még egy kis pluszban volt az Opel, de az európai adósságválság miatt csökkentek az eladások, így végül 2011-et veszteséggel zárta a GM-leány.
Az utóbb időben olyan hírek terjedtek el, hogy a GM további Opel-gyárakat akar bezárni Európában, de ezt rendre cáfolták az Opel vezetői.
Az elmúlt tizenkét évet nézve az Opel mindössze egyszer, 2006-ban volt nyereséges, a GM el is akarta adni, de aztán meggondolta magát. 2009-ben inkább a szerkezetátalakítás és a leépítés mellett döntött. Bezárták az antwerpeni gyárat, és az Európában lévő 48 ezerből 8 ezer munkahely megszüntetéséről született döntés.
Elemzők szerint az Opel veszteségei jórészt abból adódnak, hogy az amerikai tulajdonos nem engedi fejlődni a mostanság óriási lendülettel fejlődő feltörekvő piacokon, saját márkáit féltve az Opel jelentette versenytől. Így a német autógyárnak a jelenleg igencsak lanyhának mondható európai piac marad a fő vadászterülete.