Visszafogja leánycégét az autógyártó

Az Opel gyengélkedése, valamint egy egyszeri könyvelési tétel miatt csökkent a General Motors profitja az első negyedévben, de a német érdekeltség vesztesége kisebb lett a vártnál.

WL
2012. 05. 03. 16:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az amerikai autóipari óriás adózott eredménye egymilliárd dollár, részvényenként 60 cent volt január–március között az egy évvel korábbi 3,2 milliárd, részvényenkénti 1,77 dollárt követően. Akkor egy egyszeri eladási tétel növelte a profitot.

A negyedéves árbevétel 4 százalékkal, 37,8 milliárd dollárra nőtt.

Az európai üzletágban – amely az Opelt és brit megfelelőjét, a Vauxhallt jelenti – 256 millió dollár vesztesége keletkezett a GM-nek. Egy évvel korábban még egy kis pluszban volt az Opel, de az európai adósságválság miatt csökkentek az eladások, így végül 2011-et veszteséggel zárta a GM-leány.

Az utóbb időben olyan hírek terjedtek el, hogy a GM további Opel-gyárakat akar bezárni Európában, de ezt rendre cáfolták az Opel vezetői.

Az elmúlt tizenkét évet nézve az Opel mindössze egyszer, 2006-ban volt nyereséges, a GM el is akarta adni, de aztán meggondolta magát. 2009-ben inkább a szerkezetátalakítás és a leépítés mellett döntött. Bezárták az antwerpeni gyárat, és az Európában lévő 48 ezerből 8 ezer munkahely megszüntetéséről született döntés.

Elemzők szerint az Opel veszteségei jórészt abból adódnak, hogy az amerikai tulajdonos nem engedi fejlődni a mostanság óriási lendülettel fejlődő feltörekvő piacokon, saját márkáit féltve az Opel jelentette versenytől. Így a német autógyárnak a jelenleg igencsak lanyhának mondható európai piac marad a fő vadászterülete.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.