Erősítené saját fapados társaságát az Air France-ot irányító holding. Az Air France–KLM csoport ezzel két legyet ütne egy csapásra: a hírek szerint az Air France túl sok pilótát alkalmaz, míg a diszkont árakkal operáló Transavia megerősítése és bővítése a cég fejlesztési terveinek egyik sarokpontja. A következő két évben ugyanis a jelenleg nyolc gépből álló francia fapados flottát tizennégyre növelnék, ez pedig nyilvánvalóan több munkaerőt is igényel – egész pontosan hatvanat, a hírek szerint.
Prémiumokkal csábítanak
Ennek kapcsán az Air France több pilótájának is több tízezer eurós prémiumot ajánlott fel, ha a Transavia francia részlegénél folytatják a munkát. Az AFP hírügynökség értesülései alapján egy-egy kapitányként szolgáló pilóta nagyjából hatvanezer, míg egy másodpilóta harmincezer eurót vihet haza, ha a váltás mellett dönt. A beígért prémiumok minden esetben az adott dolgozó öt-hat havi bérének felelnek meg. A hírek szerint prioritást élveztek a jelöltek kiválasztásánál a nyugdíjkorhatárhoz legközelebb álló dolgozók. Az AFP hírügynökség értesüléseit mindenesetre eddig nem kommentálta a cég igazgatósága.
Az önkéntesen „átigazoló” dolgozók mindenesetre hivatalosan továbbra is az Air France kötelékébe tartoznának és nem a fapados Transaviához. Ugyanakkor a borsos prémiumért cserébe a vezetés többet vár el tőlük, mint eddig: a fapados cég pilótái átlagosan 15 százalékkal többet repülnek (nyolcszáz órát egy évben), mint az Air France-nál lévők.
Elkerülhetetlen a leépítés
A légitársaságokat irányító holding június végén kötelezte el magát a vállalati reformok mellett. A cél, hogy ötödével lefaragják az Air France költségeit, nem számítva az üzemanyag árát. A terv ugyanakkor jelentős (többezres) elbocsátásokkal is jár, a légi személyzet egy részének talán a mostani átcsoportosítás kedvezhet ebből a szempontból, mivel legalább néhányan közülük munkát vállalhatnak a Transaviánál.
Le Monde (www.lemonde.fr)