Horváth Gergely, az MT vezérigazgatója a budapesti Széchenyi Fürdőben tartott rendezvényen elmondta: az idén már hetedik alkalommal rendezik meg a BWI-t, s bíznak abban, hogy a promóciónak köszönhetően az elmúlt években tapasztalt 10-15 százalékos növekedést az idén alapnak lehet tekinteni. A közel 1 millió eurós téli kampány költségeinek döntő részét az MT fizeti.
A Budapest téli vendégforgalmát élénkítő marketingakció – a 2=3 és 3=4 szállodai kedvezmény mellett – idén is ingyenes fürdőlátogatást kínál a vendégek részére, és a Széchenyi, a Gellért valamint a Rudas fürdő mellett ebben az évben bekapcsolódik a programba a Lukács is. Szőke László, a BGYH vezérigazgatója hangsúlyozta: szeretnék elérni, hogy Budapest Európa fürdőfővárosa legyen.
100 ezer munkahely jöhet létre?
Korábban Bánki Erik, az Országgyűlés turisztikai bizottságának fideszes elnöke arról beszélt: tavaly a vendégéjszakák szempontjából a turizmus már elérte a 2007-es szintet Magyarországon, az idén pedig a válság előtti időszakot is meghaladhatja az ágazat teljesítménye. Mint mondta, a turizmusfejlesztés támogatása az államháztartás szempontjából kifizetődő, egyebek mellett azért, mert hamar megtérül, és az ágazat munkahelyteremtése is rendkívüli. Hozzátette: elégedett lenne, ha az ágazatban 100 ezer új munkahely jönne létre a ciklus végére, becslése szerint az elmúlt két év alapján ez reális.