Jelentősen csökkent a a német mogul bevétele

A BMW nettó nyeresége a második negyedévben éves összevetésben 28 százalékkal, 1,28 milliárd euróra csökkent – közölte szerdán a müncheni központú autógyár.

tt
2012. 08. 01. 9:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az árbevétel 7,3 százalékkal, 19,2 milliárd euróra emelkedett, ezzel rekordot ért el. A konszern összesen 475 ezer gépkocsit értékesített a BMW, a Mini és a Rolls–Royce márkákból, 5,4 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A negyedéves eredmény csökkenése a fejlesztési és a bér- és bérjellegű költségek emelkedésének tudható be, és szerepet játszott az is, hogy a múlt év második negyedében egy egyszeri tétel számottevően javította a pénzügyi eredményt.

A BMW optimista

Az év egészét tekintve a társaság bizakodó, a mérlegbeszámoló szerint a tavalyinál nagyobb nyereségre számít, noha az európai gazdasági válság jelentős bizonytalansági tényező, és nagyon erős a konkurencia árversenye is. Bizakodással töltheti el a münchenieket, hogy az árbevétel-arányos eredmény 11,6 százalék volt a második negyedévben, ami az iparágban nagyon jó érték.

Korábban 11,6 százalékos árbevétel-arányos eredményt jelentett az Audi is, a Daimleré viszont csak 8,6 százalék volt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.