Átadta új, 3200 négyzetméteres üzemcsarnokát szerdán a Komáromi Ipari Parkban a Kayser Automotive Hungária Kft. A bővítés több mint 50 új munkahelyet teremtett a műanyag autóalkatrészeket, üzemanyag-vezetékeket, levegőcsatornákat, nyomásszabályzó szelepeket és egyéb műanyag alkatrészeket előállító üzemben.
Az átadáson Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdaságért felelős államtitkára kijelentette: „a nálunk termelő nagy nemzetközi autóipari óriásvállalatok, valamint az ezeknek köszönhetően létrejött hazai beszállító vállalatok folyamatos bővítései azt bizonyítják, hogy mára Magyarország lett Európa egyik legversenyképesebb gazdasága”. A Kayser komáromi gyárbővítése újabb bizonyítéka annak, hogy a magyar gazdaság rendkívül szoros együttműködést valósít meg a német iparral – tette hozzá.
Német–magyar kapcsolat
Orbán Viktor szerint az új magyar gazdasági modell szinte hibátlanul kapcsolódik a némethez, a miniszterelnök ezt a kormány és a Daimler AG közötti stratégiai partnerségi megállapodás aláírási ünnepségén november 9-én mondta az Országházban. A magyar–német kapcsolatokjövőbeli összetartó ereje, „cementje” a modern német gyáripar megjelenése, tartós jelenléte Magyarországon, valamint a magyar gazdaság modernizálásában játszott német szerep.
A cél, hogy Magyarország az EU termelési központja legyen
Az államtitkár ismertette, a járműipar adja a magyar gazdaság ipari teljesítményének 16 százalékát, az ipari export közel negyedét, a kormány azon célkitűzésével összhangban, hogy Magyarországot az EU termelési központjává tegye.
A Kayser Hungrária ügyvezető igazgatója közölte, a 700 millió forintos beruházáshoz a társaság 108,2 millió forint vissza nem térítendő támogatást kapott az Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alapjából és a központi költségvetésből.
Nemes Ivó tájékoztatása szerint a vállalat elérte gyártási kapacitásának maximumát, a megnövekedett vevői igények kielégítése csak komplex fejlesztésekkel vált lehetségessé. A Kayser termékei iránti egyre növekvő piaci igény egyik indoka, hogy a társaság 2010-2011-ben a Mercedestől, a BMW-től és a DAF Trucks-tól nyert megbízásokat, melyek megalapozták a bővítést.
Két kemence
Az új csarnokban a műanyag vezetékek hajlítására alkalmas két kemencét állítanak üzembe, valamint a vezetékek perselyezéséhez szükséges berendezéseket, többek között hat préselőgépet, melyeket kimondottan a Kayser részére fejlesztettek ki.
Az autógyárak közelsége miatt a jövőben a vállalatcsoporton belül egyre jelentősebb hangsúly helyeződik a magyarországi telephelyre. A társaság tervei szerint a megnövekedett vevői igények kielégítésére 60-70 százalékkal szükséges növelni a gyártókapacitást. A magyar leányvállalatot 2003-ban, zöldmezős beruházásként alapították.
700 milliós kapacitásbővítés
A társaság munkavállalói létszáma – a bérelt munkaerővel együttesen – jelenleg 144 fő. A társaság legnagyobb vevői a Volkswagen csoport, a Magyar Suzuki Zrt. és a Mercedes. Az értékesítés nettó árbevétele 2011-ben 3,03 milliárd forint volt, ebből 2,37 milliárd forint származott exportból és 655 millió forint volt a belföldi értékesítés árbevétele.
A most átadott 700 millió forintos kapacitásbővítő beruházáshoz kapott 108 millió forintos támogatás összegének 85 százaléka, vagyis közel 92 millió forint az Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alapjából, 15 százaléka, 16,2 millió forint pedig a költségvetéséből származik.
A társaság anyavállalata, a németországi központú A. Kayser Automotive Systems GmbH a műanyag vezetékek gyártásának piacán elfoglalt pozíciója szerint az öt legnagyobb európai gyártó között szerepel. Magyarországon mindössze a Dunakilitin található Veritas vállalat rendelkezik hasonló termékportfólióval.
Az autóiparban Magyarország jövője
Magyarország gazdasági növekedési lehetőségei a még világszerte húzóágazatnak számító autóiparban vannak – mondta korábban Orbán Viktor miniszterelnök. Több autógyár komoly beruházással hívta fel magára a figyelmet idén: elkészült a Mercedes-Benz kecskeméti gyára, tavaly szeptemberben pedig az Opel jelentett be egy nagyobb beruházást Szentgotthárdon. „Magyarország újabb lépést tett abba az irányba, hogy Közép-Európa egyik autóipari központja legyen” – fogalmazott korábban Orbán Viktor Szentgotthárdon, ahol az Opel igazgatótanácsának alelnökével avatott fel egy 500 millió eurós beruházással felépült flexibilis motorgyárat.
A tervek szerint ez év végén indul az Audi győri logisztikai parkjának építése. Az Audi győri üzemét is bővíti. Júliusban tették le az új üzem alapkövét. Az új gyáregység egyébként jelentős kapacitásbővítést hordoz magában: évente akár 125 ezer gépjármű is készülhet Győrben. A győri Audi-gyár bokrétaünnepségén Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter úgy fogalmazott: az Audi-bővítéssel eldőlt, hogy Magyarország, Győr és a magyar autógyártás a jövőhöz tartozik.