345 milliárd forintot költöttünk csak ezekre

Csaknem 345 milliárd forintot költöttek a vásárlók a boltok sajátmárkás élelmiszereire tavaly – közölte legújabb tanulmányát Nielsen.

LM
2013. 03. 23. 17:17
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A növekedés egyik oka a Nielsen szerint, hogy tíz magyar fogyasztóból nyolcan változtattak költési szokásaikon, mert háztartásuk kiadásain spórolnak. A változtató fogyasztók kétharmada olcsóbb élelmiszerekre tért át, amelyekbe beletartozhatnak a láncok saját márkás árucikkei is. A másik ok, hogy a modern boltláncok közül új üzletet szinte csak a diszkont csatornában nyitottak az utóbbi időben – írja a Nielsen.

A cég hozzáfűzi, hogy a bővülő bolthálózat is közrejátszik abban, hogy a diszkontokban kiemelkedő szerepet játszanak a sajátmárkás élelmiszerek: részarányuk 62-ről 63 százalékra emelkedett a csatorna teljes bevételéből, éves összehasonlításban.

A diszkont az egyetlen üzlettípus, amelynek élelmiszer-forgalmán belül nőtt a kereskedelmi márkák aránya tavaly. A szupermarketekben ugyanis 25-ről 23 százalékra csökkent 2012-ben 2011-hez képest, míg a hazai láncokban stabilan 17 százalék, és hipermarketekben is változatlanul 14 százalékos a kereskedelmi márkák aránya.

A Nielsen kimutatása szerint leginkább az állateledelek és a mélyhűtött termékek vásárlói részesítik előnyben a kereskedelmi márkákat, amelyekre a két kategória forgalmából 51, illetve 45 százalék jutott múlt évben, értéket tekintve. A  kereskedelmi márkák – értékben mért – piaci részesedése a legalacsonyabb az alkoholos italoknál volt 15, valamint az édességeknél 19 százalékkal.

Háztartási vegyi áruk és kozmetikumok közül több mint 50 milliárd forintnyi került a boltok pénztáraiba kereskedelmi márkás árucikkekért tavaly. Ez a Nielsen által mért 70 kategória teljes bevételének 17 százaléka, egy százalékponttal több, mint tavalyelőtt.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.