Áprilisban csaknem a duplájára bővítik a Stadler szolnoki gyárát

Vajon gyárt-e majd motorvonatot Magyarországon a svájci Stadler Bussnang AG, amely megnyerte a MÁV és a GYSEV közösen kiírt pályázatát?

MD
2013. 03. 13. 1:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hernyónak becézik a MÁV-nál azt a motorvonattípust, amely magyar fejlesztésű és gyártmányú jármű, és amelyből 1990-ben készült el az utolsó négyrészes szerelvény. A BDVmot villamos motorvonatot a Ganz-MÁVAG és a Ganz Villamossági Művek állította elő, a rendszerváltás óta azonban csak külföldi gyártóktól vásárolt járművek kerültek a hazai pályára: a Siemenstől a Desiro, a Bombardier-től a Talent, s a Stadlertől a Flirt. A tavaly novemberben, meglehetősen szűk határidővel kiírt közbeszerzési pályázaton a három gyártó közül egyedül a Stadler tett ajánlatot a 48 motorvonat leszállítására. A MÁV-Startnak és a GYSEV-nek a hónap végéig kell szerződést kötnie a céggel. Az első új Flirt 2014 márciusában érkezhet majd, a negyvennyolcadik járművet 2015 szeptemberében kell leszállítania a gyártónak. Kérdés, hogy a motorvonatok a Stadler szolnoki gyárában készülnek-e majd, mint azt a cég vezérigazgatója több alkalommal, így a Magyar Nemzetnek adott interjújában is kilátásba helyezte.

Dunai Zoltán tavaly szeptemberben arról beszélt, hogy ha a magyarországi megrendeléseik ezt megalapozzák, akkor tovább bővítik szolnoki gyártókapacitásukat, és bővítik alkalmazottaik számát is. A gyárban jelenleg a motorvonatok alumíniumkarosszériájának készítése, fényezése folyik. Míg 2012-ben 215 egységet állítottak elő, ebben az évben ez 370-re emelkedik. A lap értesülései szerint tavasszal megkezdik az új üzemcsarnok építését, amely 12 ezer négyzetméterrel bővíti a jelenlegi 16 ezres területet, és amelynek munkába állásával 450-re nő a kocsitest gyártás. Eközben a munkások száma a jelenlegi 400-ról 800-ra változik.

A MÁV-Start és a GYSEV részére beszerzendő motorvonatok finanszírozásának kérdésében a közeljövőben születhet kormányzati döntés – közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) február 10-én az MTI érdeklődésére.

 

A kormány tavaly december 17-én kötött stratégiai együttműködési megállapodást a Stadler Rail Csoporttal Budapesten. Az aláírási ünnepségen Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára elmondta: nem túlzás azt mondani, hogy Magyarország Európa egyik járműgyártási fellegvárává vált, és ezt a folyamatot a kormánynak folyamatosan erősítenie kell.

 

A magyar vasúti pályán öt éve közlekedő Flirt motorvonatokkal 40 millió kilométeren 7 milliárd forint energiamegtakarítást ért el a MÁV – közölte a Stadler Trains Magyarország Kft. 2012. április 5-én az MTI-vel.

 

A teljes cikket a Magyar Nemzet szerdai számában olvashatja.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.