Áprilisban csaknem a duplájára bővítik a Stadler szolnoki gyárát

Vajon gyárt-e majd motorvonatot Magyarországon a svájci Stadler Bussnang AG, amely megnyerte a MÁV és a GYSEV közösen kiírt pályázatát?

MD
2013. 03. 13. 1:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hernyónak becézik a MÁV-nál azt a motorvonattípust, amely magyar fejlesztésű és gyártmányú jármű, és amelyből 1990-ben készült el az utolsó négyrészes szerelvény. A BDVmot villamos motorvonatot a Ganz-MÁVAG és a Ganz Villamossági Művek állította elő, a rendszerváltás óta azonban csak külföldi gyártóktól vásárolt járművek kerültek a hazai pályára: a Siemenstől a Desiro, a Bombardier-től a Talent, s a Stadlertől a Flirt. A tavaly novemberben, meglehetősen szűk határidővel kiírt közbeszerzési pályázaton a három gyártó közül egyedül a Stadler tett ajánlatot a 48 motorvonat leszállítására. A MÁV-Startnak és a GYSEV-nek a hónap végéig kell szerződést kötnie a céggel. Az első új Flirt 2014 márciusában érkezhet majd, a negyvennyolcadik járművet 2015 szeptemberében kell leszállítania a gyártónak. Kérdés, hogy a motorvonatok a Stadler szolnoki gyárában készülnek-e majd, mint azt a cég vezérigazgatója több alkalommal, így a Magyar Nemzetnek adott interjújában is kilátásba helyezte.

Dunai Zoltán tavaly szeptemberben arról beszélt, hogy ha a magyarországi megrendeléseik ezt megalapozzák, akkor tovább bővítik szolnoki gyártókapacitásukat, és bővítik alkalmazottaik számát is. A gyárban jelenleg a motorvonatok alumíniumkarosszériájának készítése, fényezése folyik. Míg 2012-ben 215 egységet állítottak elő, ebben az évben ez 370-re emelkedik. A lap értesülései szerint tavasszal megkezdik az új üzemcsarnok építését, amely 12 ezer négyzetméterrel bővíti a jelenlegi 16 ezres területet, és amelynek munkába állásával 450-re nő a kocsitest gyártás. Eközben a munkások száma a jelenlegi 400-ról 800-ra változik.

A MÁV-Start és a GYSEV részére beszerzendő motorvonatok finanszírozásának kérdésében a közeljövőben születhet kormányzati döntés – közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) február 10-én az MTI érdeklődésére.

 

A kormány tavaly december 17-én kötött stratégiai együttműködési megállapodást a Stadler Rail Csoporttal Budapesten. Az aláírási ünnepségen Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára elmondta: nem túlzás azt mondani, hogy Magyarország Európa egyik járműgyártási fellegvárává vált, és ezt a folyamatot a kormánynak folyamatosan erősítenie kell.

 

A magyar vasúti pályán öt éve közlekedő Flirt motorvonatokkal 40 millió kilométeren 7 milliárd forint energiamegtakarítást ért el a MÁV – közölte a Stadler Trains Magyarország Kft. 2012. április 5-én az MTI-vel.

 

A teljes cikket a Magyar Nemzet szerdai számában olvashatja.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.