Hernyónak becézik a MÁV-nál azt a motorvonattípust, amely magyar fejlesztésű és gyártmányú jármű, és amelyből 1990-ben készült el az utolsó négyrészes szerelvény. A BDVmot villamos motorvonatot a Ganz-MÁVAG és a Ganz Villamossági Művek állította elő, a rendszerváltás óta azonban csak külföldi gyártóktól vásárolt járművek kerültek a hazai pályára: a Siemenstől a Desiro, a Bombardier-től a Talent, s a Stadlertől a Flirt. A tavaly novemberben, meglehetősen szűk határidővel kiírt közbeszerzési pályázaton a három gyártó közül egyedül a Stadler tett ajánlatot a 48 motorvonat leszállítására. A MÁV-Startnak és a GYSEV-nek a hónap végéig kell szerződést kötnie a céggel. Az első új Flirt 2014 márciusában érkezhet majd, a negyvennyolcadik járművet 2015 szeptemberében kell leszállítania a gyártónak. Kérdés, hogy a motorvonatok a Stadler szolnoki gyárában készülnek-e majd, mint azt a cég vezérigazgatója több alkalommal, így a Magyar Nemzetnek adott interjújában is kilátásba helyezte.
Dunai Zoltán tavaly szeptemberben arról beszélt, hogy ha a magyarországi megrendeléseik ezt megalapozzák, akkor tovább bővítik szolnoki gyártókapacitásukat, és bővítik alkalmazottaik számát is. A gyárban jelenleg a motorvonatok alumíniumkarosszériájának készítése, fényezése folyik. Míg 2012-ben 215 egységet állítottak elő, ebben az évben ez 370-re emelkedik. A lap értesülései szerint tavasszal megkezdik az új üzemcsarnok építését, amely 12 ezer négyzetméterrel bővíti a jelenlegi 16 ezres területet, és amelynek munkába állásával 450-re nő a kocsitest gyártás. Eközben a munkások száma a jelenlegi 400-ról 800-ra változik.
A MÁV-Start és a GYSEV részére beszerzendő motorvonatok finanszírozásának kérdésében a közeljövőben születhet kormányzati döntés – közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) február 10-én az MTI érdeklődésére.
A kormány tavaly december 17-én kötött stratégiai együttműködési megállapodást a Stadler Rail Csoporttal Budapesten. Az aláírási ünnepségen Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára elmondta: nem túlzás azt mondani, hogy Magyarország Európa egyik járműgyártási fellegvárává vált, és ezt a folyamatot a kormánynak folyamatosan erősítenie kell.
A magyar vasúti pályán öt éve közlekedő Flirt motorvonatokkal 40 millió kilométeren 7 milliárd forint energiamegtakarítást ért el a MÁV – közölte a Stadler Trains Magyarország Kft. 2012. április 5-én az MTI-vel.
A teljes cikket a Magyar Nemzet szerdai számában olvashatja.