Így újul meg a hármas villamos vonala

Kiírta a közbeszerzést a Budapesti Közlekedési Központ a 3-as villamosvonal felújítására, a munkák 2014 végéig tarthatnak.

MD
2013. 03. 29. 14:24
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A központ pénteki, MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a 3-as villamosvonal Mexikói út – Gubacsi út közötti több mint 13,5 kilométeres pályájának felújítását követően megszűnnek a jelenlegi, helyenként 10-30 kilométer/órás sebességkorlátozások, Kőbányán az Ónodi utca és a Kápolna utca között automatikus locsolóberendezéssel ellátott fűburkolatot kap a villamospálya, több helyen cserjéket és fákat telepítenek, megújulnak és nagyobb teherbírásúvá válnak a csomópontokban a villamospályát keresztező útátjárók.

A Mexikói úton, az Erzsébet királyné útján, a Fehér úton, az Éles saroknál és a Körösi Csoma Sándor úton a teljes pályát felújítják, a Kápolna utcánál új visszafordítási lehetőség létesül, a Bihari úton a jelenlegi egyvágányú pályát kétvágányúvá alakítják át.

A vonalon az összes megállóhelyet átépítik a jelenleginél magasabbra, a környezetükben új gyalogátkelőhelyeket jelölnek ki, megújulnak a hangosító berendezések, az utasvárók, a padok, a támaszkodók, a szemetesek és az utastájékoztató berendezések.

A vonalszakasz áramellátásának felújításakor öt áramátalakító állomást is korszerűsítenek, emellett 18 kilométer hosszban megújul a felsővezeték-hálózat is, így lehetővé válik az energia-visszatáplálás. Ezenkívül a BKK vizsgálja a villamosok előnyben részesítésének lehetőségét a közúti járművekkel szemben.

A kivitelezők május 7-éig tehetik meg ajánlataikat, szerződést idén nyáron köthetnek, a kivitelezési munkák nyár végén kezdődhetnek, elsőként az Örs vezér tere – Mázsa tér közötti szakaszon, majd 2014 tavaszától a többi szakasz következik. A munkálatok várhatóan 2014 végén fejeződnek be. A BKK a projektet együtt kezeli az 1-es villamosvonal felújításával, a két beruházásra 93 százalékos uniós finanszírozás mellett közel 41 milliárd forintot költenek.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.