Mégsem voltak magyarok azok a termékek

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a Penny Market Kereskedelmi Kft., mikor magyarnak tüntetett fel egyes termékeket.

LM
2013. 03. 27. 18:04
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A cég 2010. július 1. és 2012. február 28. közötti időszakban nyomtatott reklámújságjában, plakátokon, a nyomtatott sajtóban és egyéb hirdetéseiben egyes termékeit „magyar termék” megjelöléssel népszerűsítette – ismertette a GVH az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményében.

A versenyhivatal álláspontja szerint a magyar jelleget hangsúlyozó termékmegjelölés előzetesen rögzített, következetesen alkalmazott követelményrendszer alapján használható. Követelmény továbbá, hogy a vállalkozások a rendszereiket a fogyasztói értelmezésre figyelemmel alakítsák ki.

A Pennynél a vizsgált időszakban voltak írásba foglalt kritériumok annak eldöntésére, hogy egy termék mikor jeleníthető meg a vállalkozás kereskedelmi kommunikációiban magyarnak. A kritériumrendszer kizárólag a termék adminisztratív származási helyét tekintette irányadónak a magyar termékként minősítés szempontjából, de a származási hely fogalma nem azonos a fogyasztói értelmezés szerinti származási hellyel.

A GVH megítélése szerint az átlagfogyasztó alapvetően a magyar alapanyagból, magyar cég által, magyar munkaerő közreműködésével Magyarországon előállított termékeket tekinti magyar terméknek. A hivatal eljárásában azt is vizsgálta, hogy a vállalkozás betartotta-e a saját követelményrendszerének előírásait.

A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a Penny ebben az ügyben a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, ezért szabta ki az ötmillió forintos bírságot – áll a közleményben.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.