Nagykanizsa is szeretne csatlakozni a központhoz

Nagykanizsa is csatlakozna a kormánydöntéssel decemberben kiemeltté nyilvánított Nyugat-pannon Járműipari és Mechatronikai Központhoz.

KG
2013. 03. 29. 19:57
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Gyutai Csaba, a zalai megyeszékhely polgármestere (Fidesz–KDNP) azt mondta: támogatja Nagykanizsa csatlakozási szándékát, mert ezzel a nyugat-dunántúli térség déli része is partner lehet az együttműködésben. Ez mind a négy városnak elemi érdeke, a járműipari központnak a nagykanizsai közlekedési és logisztikai adottságok miatt, Nagykanizsának pedig a jelentős autóipari beszállítói okán. A zalaegerszegi városvezető emlékeztetett arra, hogy például Nagykanizsa gazdaságának zászlóshajója, a General Electric fényforrásgyára az egész európai autóipar jelentős szereplője a lámpagyártás révén.

Utalt arra is, hogy Szombathely és Szentgotthárd az együttműködésben már magas szintre jutott, ezt Nagykanizsának is el kell érnie, s már a központ jövő heti taggyűlésén igyekszik meggyőzni a másik két várost a csatlakozás támogatásáról. Nagykanizsának ez azért is hasznos volna, mert az eddig inkább délnyugat-dunántúli vonzáskörzete mellett egy nagyobb ipari potenciállal és kutatás-fejlesztési eredményekkel kecsegtető régióhoz is szervesen kötődne.

Szükség van ugyanakkor a két zalai megyei jogú várost összekötő, rossz állapotú 74-es főút burkolatmegerősítésére és a tengelyterhelés növelésére, ezt közösen szorgalmazták a megyei fejlesztési és az országos közúti fejlesztési tervekben is. Ezzel együtt azonban nem mondanak le az M9-es gyorsforgalmi út megépítésének igényéről, hiszen azt is közösen érték el, hogy a tervezési folyamatok már elkezdődtek.

Cseresnyés Péter, Nagykanizsa polgármestere (Fidesz–KDNP) úgy fogalmazott: az együttműködés nemcsak lehetőség, szükséges is. Több területre is ki kell terjednie, hogy a térségben a gazdaság és a kultúra, illetve az élet más területén is be tudják tölteni a szerepüket. A városvezető kitért arra, hogy a közszolgáltatások területén is szükséges az együttműködés, amit az segíthet, hogy mindkét városban jelentős tulajdoni hányaddal, nem egy esetben százszázalékos tulajdonnal rendelkezik az önkormányzat a helyi közszolgáltató cégekben.

Az MTI kérdésére Gyutai Csaba elmondta még: más városok, így például Sárvár is jelezte már csatlakozási szándékát a Nyugat-pannon Járműipari és Mechatronikai Központhoz. Ez részben már meg is valósult, hiszen a Flextronics sárvári üzemével része a járműipari együttműködésnek.

A kormány múlt év december 20-án nyilvánította kiemelt járműipari központtá a Szombathely–Szentgotthárd–Zalaegerszeg térségében megvalósult Nyugat-pannon Járműipari és Mechatronikai Központot. A Kecskemét után második kiemelt magyarországi járműipari központ a remények szerint erős gépipari és elektronikai centrummá válhat, ahol öt-tíz éven belül egymilliárd euró értékű tőkebefektetés érkezhet és mintegy 25 ezer új munkahely jöhet létre.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.