Ötmilliárdos bevétel a Herendi Porcelán-manufaktúránál

Mintegy 5 milliárd forint árbevételt ért el 2012-ben a Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt. – mondta Simon Attila, a társaság vezérigazgatója.

WL
2013. 03. 19. 17:51
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hozzátette: a belföldi árbevétel mintegy 13 százalékkal emelkedett tavaly az előző évhez viszonyítva, míg az exportbevétel mintegy 10 százalékkal nőtt. Az árbevétel 75 százaléka a kivitelből, a fennmaradó hányad pedig a belföldi értékesítésből származott. A cég adózás előtti eredménye tavaly elérte a 800 millió forintot.

Az MTI kérdésére a vezérigazgató közölte: a vállalat menedzsmentje az idén az eladások szerény növekedésére számít, de a múlt évi eladási szintet mindenképpen meg kívánja őrizni. Az idei árbevétel nagyságáról a vezérigazgató nem akart becslésbe bocsátkozni, mondván, még év eleje van, és a következő hónapokban sok minden történhet a gazdaságban.

A herendi porcelánmanufaktúra, a világ legnagyobb kézműves eszközökkel dolgozó porcelán előállítója, mintegy kilencszáz embernek ad munkát, a társaság évente 300-400 új termékkel jelenik meg a piacon. A cég évente több mint 100 millió forintot költ fejlesztésre.

A vezérigazgató megerősítette, hogy a Hungarikum Bizottság március 21-én Herenden ülésezik. Hozzátette: a herendi porcelánmanufaktúra meg akar felelni a Hungarikum törvényben rögzített előírásoknak.

Az idén összesen egymilliárd forint jut a magyarság számára kiemelkedően fontos helyi, megyei, valamint nemzeti értékek, köztük a hungarikumok megóvására – mondta korábban Gyaraky Zoltán, a Vidékfejlesztési Minisztérium főosztályvezetője, a Hungarikum Bizottság titkára a Hungarikum Sajtóklub háttérbeszélgetésén.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.