Az Új Széchenyi Terv forrásaiból a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei mellékúthálózat rekonstrukciójára most jut a legtöbb pénz, a közútkezelő összesen 9,6 milliárd forint támogatásból 86,6 kilométernyi erősen leromlott állapotú alsóbbrendű utat újít fel 2013-ban – folytatta a vezérigazgató.
Idén az országban csaknem 600 kilométernyi, régóta felújításra szoruló alsóbbrendű út újul meg a Magyar Közút Nonprofit Zrt. beruházásaiban, a közútkezelő az elmúlt évihez képest csaknem háromszor annyit, mintegy 87 milliárd forintot költhet erre.
Borsod-Abaúj-Zemplén megyében egyebek mellett megújul a Sajószöged–Hejőbába, a Nyékládháza–Tiszacsege, a Sajókaza–Aggtelek–Szin közötti út egy-egy szakasza, miként a csokvaományi bekötő út, a Szikszó–Gagyvendégi összekötő út, a csenyétei bekötőút, a Méra–Szemere–Büttös közötti összekötő út. Jut pénz a Sárospatak–Alsóberecki, a Bodroghalom–Tiszakarád, a Sátoraljaújhely–Pácin–Zemplénagárd közötti útra is csakúgy, mint az Edelény–Felsőzsolca, és a Cigánd–Pácin közötti út megújítására is.