Tízmillió autó eladása a cél

Az autópiac általános gyengélkedése ellenére a Volkswagen változatlanul tartja magát ahhoz a tervéhez, hogy 2018-ban tízmillió autó eladásával világelső akar lenni.

PR
2013. 03. 14. 21:53
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A csoport éves eredményeinek ismertetésekor Martin Winterkorn vezérigazgató utalt arra, ezt a célt egyebek mellett úgy akarják elérni, hogy nagy léptekkel fognak terjeszkedni Kínában. A külföldön tervezett tíz VW-gyárból hét ott létesül majd. A csoport árbevételének egyharmada már most az ázsiai országból származik, és öt év múlva várhatóan négymillió autót gyártanak majd Kínában, 75 százalékkal többet, mint most.

A múlt év minden eddiginél jobban sikerült Európa legnagyobb autógyártójánál: a konszolidált nettó nyereség 21,72 milliárd euróra nőtt az előző évi 15,41 milliárdról, a VW-hez tartozó márkákból összesítve 9,3 milliót adtak el. A VW modellek értékesítése 13 százalékkal, az Audiké 12 százalékkal nőtt. Az autópiaci ranglistát most éppen a Toyota vezeti, a japán cég a természeti csapást követő évben, 2012-ben visszaszerezte világpiaci elsőségét.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.