A belvárosi üzletek közös márkastratégiával küzdenek a vásárlókért

Közös márkastratégiát dolgoz ki az V. kerületi önkormányzat a belvárosi üzletek forgalmának élénkítésére.

KG
2013. 04. 17. 17:33
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Puskás András (Fidesz–KDNP), a kerület alpolgármestere szerdai sajtótájékoztatóján arról beszélt, hogy a bevásárlóközpontokkal szembeni hátrány már a 2000-es évek elejére egyértelművé vált, a plázákat túl közel engedték a belvároshoz, a régi kereskedelmi központ kárára. Ezt szeretnék visszafordítani azzal, hogy egy bevásárlónegyedet alakítanak ki a belvárosi utcákból, és a bevásárlóközpontokéhoz hasonlóan menedzselik. Az önkormányzat múlt héten céget alapított a feladatra és az első két évben 200-200 millió forintot fordít a márkastratégiára.

Megjegyezte: a plázák általában 300 millió és 1 milliárd forint közötti összeget szánnak erre, de az önkormányzat is tovább növelné az összeget. A harmadik évben bevonnák a költségekbe az üzlettulajdonosokat, akik gyakorlatilag addig is haszonélvezői lesznek a projektnek, míg az önkormányzat az adóbevételeken keresztül juthat pluszforráshoz.

Puskás András jelezte: több ezer példányban megjelenő, ingyenes brandmagazint helyeznek el az üzletekben, és közös logót készítettek, amely az üzletek előtti lábtörlőkön és 3D-s hologram matricaként a portálokon is megjelenik. A Váci negyedben ingyenes köztéri wifi lesz, és sok információs szolgáltatást is indítanak, egyebek mellett egy olyan weboldalt, amely tartalmazza a többi között az üzletek nyitva tartását, akcióit, az aktuális parkolási lehetőségeket és egyéb programokat.

Októberben elkezdik a Váci utca északi részén és a csatlakozó kis utcákban az újraburkolást, ami egy frissített, új arculatot ad a térségnek, és tömbönként kijelölik, hogy milyen kirakatokat, utcaképet szeretnének látni – mondta Puskás András, hozzátéve, hogy nem egyik napról a másikra kell váltaniuk a tulajdonosoknak. A negyedben állandóan jelen lesz a közterület-felügyelet, és megerősítik a takarítást.

Az eseményen Michael Carroll, a Váci Utcai Bevásárló Negyed Nonprofit Kft. ügyvezetője arról számolt be: az újramárkázással a régi arculatot szeretnék visszahozni. Hasonló marketingeszközöket használnak majd a kis- és nagykereskedőknél is, azzal a nehezítéssel, hogy a bevásárlóközpontokkal ellentétben itt nem egy kézben vannak az ingatlanok.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.