A FEOSZ arról tájékoztatott hétfőn, hogy a Fővárosi Törvényszék 2013. április 17-én kihirdetett ítéletében megállapította, hogy a Magyar Telekom tisztességtelenül számlázta ki ügyfeleinek a 142 forintos tranzakciós díjat. Az ítélet szerint a Telekom által 2012. május 1-je és november 17-e között alkalmazott vonatkozó általános szerződési feltételek tisztességtelenek, ezért a szolgáltatóval szerződő valamennyi fogyasztóra nézve érvénytelennek nyilvánította őket a bíróság.
A szövetség azért indított pert a társaság ellen, mert fogyasztóellenesnek tartotta, hogy a cég az említett időszakban tranzakciós költséget számított fel ügyfeleinek a személyesen vagy postai úton befizetett számlák esetében. A fogyasztóvédők emiatt számtalan bejelentést kaptak.
A FEOSZ közleménye szerint a Fővárosi Törvényszék rámutatott egyrészt arra, hogy a Magyar Telekom indokolatlanul korlátozta a fogyasztók számlakiegyenlítési lehetőségét, ugyanígy semmi sem magyarázta azt, hogy a számla befizetésének módjai között különbséget tegyen. A szolgáltató ugyanis a netes alapon működő távszámla fizetési rendszer keretében, valamint a csoportos átutalási megbízással és az eseti banki átutalással való számlafizetéskor nem számított fel külön díjat a fizetésért.
A távközlési társaság azt közölte: továbbra is fenntartja, hogy a 2012. május 1-jével bevezetett, majd jogszabályváltozások folytán november 17-ével megszüntetett tranzakciós díjjal kapcsolatban a társaság eljárása minden tekintetben mindvégig megfelelt a hatályos jogszabályi előírásoknak. Álláspontja szerint a gyakorlatának helyességét támasztja alá a média- és hírközlési biztossal létrejött megállapodás is, amelynek eredményeképpen a leginkább rászorulóként azonosított, a Telekomtól kizárólag vezetékes szolgáltatást igénybe vevő nyugdíjas előfizetők igény esetén 2012. szeptember 1-jétől mentesülhettek a tranzakciós díjfizetés alól. A Telekom az elsőfokú ítélettel szemben fellebbezéssel kíván élni.
A Telekom a készpénz-átutalási megbízás (sárga csekk) használatával kapcsolatos változásokkal is ösztönözni kívánta ügyfeleit a korszerű, hatékony fizetési módok, így a netes és távszámlás befizetés használatára – írta a Telekom. A közleményben hozzáteszik, a szolgáltató jelentős előrelépést ért el a készpénzkímélő fizetési módok elterjesztésében: az ügyfelek felismerték ennek előnyeit, és a távszámlára áttérő előfizetők száma a dinamikus növekedés eredményeképpen több mint duplájára emelkedett.
Ismert, a Magyar Telekom lépése kapcsán eljárást indított Bodonovich Jenő média- és hírközlési biztos. A Magyar Nemzet arról írt, hogy egyes nyugati szolgáltatók úgy akarhatnak bosszút állni az elmúlt két évben elszenvedett érdeksérelmeikért, hogy büntetik a Magyar Postát.