Ezen is képtelen úrrá lenni az eurózóna

A londoni Markit gazdaságkutató intézet által kedden közzétett, a feldolgozóipar állapotát jelző végleges beszerzőimenedzser-index (PMI) 46,8 pontra csökkent a februári 47,9-ről.

BuL
2013. 04. 02. 15:37
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az adat kissé jobb az előzetesen jelzett 46,6 pontnál, de még így is háromhavi mélypontot jelent, így még távolabb került a csökkenést a növekedéstől elválasztó 50 ponttól.

Az intézet elemzői rámutattak: az ipari termelés és az új megrendelések egyaránt jelentősen visszaestek, és ez negatív hatással volt a foglalkoztatásra. Az ipar kibocsátása az elmúlt egy évet tekintve a legnagyobb mértékben csökkent márciusban, kivéve Németországot, ahol stagnált a termelés.

A megrendelések már az egymást követő huszadik hónapban zsugorodtak, a leggyorsabb ütemben tavaly december óta. A kereslet a belföldi és az exportpiacokon egyaránt gyenge volt, jelezve, hogy a fogyasztók még mindig nem bíznak az euróövezeti gazdaságok gyógyulásában.

Chris Williamson, a Markit vezető közgazdásza arra számít, hogy a második negyedévben erőteljesebbé válik az euróövezeti országok feldolgozó iparának visszaesése.

A hazai számokról itt olvashat.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.