Gyorsan eldobni mindent: érzékelhetően nőtt a sörfogyasztás

2012-ben Magyarországon a négy legnagyobb gyártó cég által értékesített sör mennyisége 1,26 százalékkal haladta meg az előző évit.

BuL
2013. 04. 10. 20:56
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A szövetség három tagvállalata – a Borsodi Sörgyár, a Dreher Sörgyárak, a Heineken –, valamint a Pécsi Sörfőzde, azaz a négy legnagyobb magyar gyártó összesen 6,3 millió hektoliter sört értékesített. Ezek a cégek a magyar piac több mint 95 százalékát képviselik.

Az elnök szerint idén várhatóan tovább nő az értékesítés, azonban megjegyezte, hogy az időjárás és más tényezők is befolyásolják a sörfogyasztást.

Csíkné Kovács Klára elmondta, hogy a sörgyártók a múlt évben összesen több mint 65 milliárd forint adót fizettek be az államkasszába. A szövetség adatai szerint a teljes adóbefizetés 55 százalékát – mintegy 35 milliárd forintot – a jövedéki adó tette ki. Emellett a költségvetésbe befizetett összes adó 32 százaléka volt az áfa.

A sörgyártók továbbá több mint 200 millió forintot fordítottak az alumínium italosdobozok gyűjtésére alkalmas automaták megvételére és elhelyezésére országszerte a múlt évben. E berendezésekből most 180 működik az országban.

Az elnök emlékeztetett: közvetlenül a gyártóknál tavaly 1616 ember dolgozott – 5 százalékkal kevesebb az előző évinél –, közvetve pedig mintegy 25 ezer munkahelyet jelent a sörgyártás a magyar gazdaságban.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.