A szövetség három tagvállalata – a Borsodi Sörgyár, a Dreher Sörgyárak, a Heineken –, valamint a Pécsi Sörfőzde, azaz a négy legnagyobb magyar gyártó összesen 6,3 millió hektoliter sört értékesített. Ezek a cégek a magyar piac több mint 95 százalékát képviselik.
Az elnök szerint idén várhatóan tovább nő az értékesítés, azonban megjegyezte, hogy az időjárás és más tényezők is befolyásolják a sörfogyasztást.
Csíkné Kovács Klára elmondta, hogy a sörgyártók a múlt évben összesen több mint 65 milliárd forint adót fizettek be az államkasszába. A szövetség adatai szerint a teljes adóbefizetés 55 százalékát – mintegy 35 milliárd forintot – a jövedéki adó tette ki. Emellett a költségvetésbe befizetett összes adó 32 százaléka volt az áfa.
A sörgyártók továbbá több mint 200 millió forintot fordítottak az alumínium italosdobozok gyűjtésére alkalmas automaták megvételére és elhelyezésére országszerte a múlt évben. E berendezésekből most 180 működik az országban.
Az elnök emlékeztetett: közvetlenül a gyártóknál tavaly 1616 ember dolgozott – 5 százalékkal kevesebb az előző évinél –, közvetve pedig mintegy 25 ezer munkahelyet jelent a sörgyártás a magyar gazdaságban.