A tájékoztatás szerint a négyrészes motorvonat összeszerelését ezután a Stadler Rail csoport lengyelországi Siedlicében működő üzemében végzik el. A 30 tonnás alumínium vázakat trélereken szállítják majd a lengyelországi üzembe. A motorvonat annak a flottának az első járműve, amelyről a GYSEV és a Stadler 2012 áprilisában írt alá szállítási szerződést. A GYSEV emlékeztetett arra is, hogy a társaság a Sopron–Szombathely–Szentgotthárd vasútvonal korszerűsítési projektjének keretében mintegy 110 kilométer vasúti pálya teljes rekonstrukcióját végezte el az elmúlt években. Ennek a projektnek a részeként rendelt a vasúttársaság négy villamos motorvonatot.
A járműben 211 ülőhely mellett többfunkciós, gyerekkocsik és kerékpárok elhelyezésére alkalmas terek várják az utazókat, a kocsik egyebek mellett kiszolgálják a kerekes székkel közlekedők igényeit, emellett korszerű utastájékoztató rendszerrel, légkondicionálóval, wifi internettel, illetve mobiltelefonok és laptopok töltésére alkalmas hálózati csatlakozókkal is fel lesznek felszerelve. A tájékoztatás szerint a flotta utolsó szerelvénye 2014 második negyedévében érkezik meg. A motorvonatok ára összesen 20 millió 332 ezer euró. A finanszírozás teljes egészében az uniós közlekedési, KÖZOP-pályázaton alapul.
Működik a kormány újraiparosítási programja, életképes az a gondolat, hogy Magyarországnak munkából, termelésből kell megélnie – ezt Orbán Viktor miniszterelnök mondta nemrég Szolnokon, a vasúti járműveket gyártó Stadler új üzemrészeinek felavatásán. Szerinte Magyarországnak modern ipari országgá is kell válnia, modern ipar pedig nincs vasút nélkül. A Stadler gyáravatója ugyanakkor annak is bizonyítéka, hogy az országban van jövője a vasútnak – mondta a kormányfő.
A kormány tavaly december 17-én kötött stratégiai együttműködési megállapodást a Stadler Rail csoporttal Budapesten. Az aláírási ünnepségen Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára elmondta: nem túlzás azt mondani, hogy Magyarország Európa egyik járműgyártási fellegvárává vált, és ezt a folyamatot a kormánynak folyamatosan erősítenie kell.
Ismert, a Stadler a MÁV-Start Zrt.-nek 42, a GYSEV Zrt. részére pedig 6 elővárosi motorvonatot szállít, az erről szóló finanszírozási és szállítási szerződéseket március 19-én írták alá Budapesten.