Zombor Gábor (Fidesz–KDNP) azt mondta, az egyenként mintegy 170 millió forintos buszok az elnyert 95 százalékos támogatásnak köszönhetően a városnak darabonként 8,5 millió forintjába kerülnek.
A polgármester ismertette a nyílt közbeszerzési eljárást, két cég váltotta ki a pályázati dokumentumokat, de csak egy adott be végleges ajánlatot. Az EvoBus Hungária Kft. által szállítandó, kevés káros anyagot kibocsátó Mercedes–Benz Citarók fogják biztosítani Kecskemét tömegközlekedését – fűzte hozzá.
A városvezető Kecskemét legnagyobb problémájának a történelmi belváros túlzott terhelését nevezte; hangsúlyozta, ezért volt szükséges hibrid buszok vásárlása. A járművek közlekedésbe állítása a szerződés aláírása után kilenc hónappal kezdődik, akkorra vállalta a szerződő fél a leszállításukat – adott tájékoztatást Zombor Gábor. Hozzátette: a város tervei között szerepel egy önálló közlekedési vállalat megalapítása új telephellyel, ehhez további másfél milliárd forint támogatást nyert Kecskemét.
Homolya Róbert, a Miniszterelnökség fejlesztési irodáját vezető helyettes államtitkár kiemelte: ezzel a kormány által támogatott projekttel Kecskemét tömegközlekedése átalakul. Az Európai Unió elkötelezett az alacsony károsanyag-kibocsátású közlekedési eszközök gyártása mellett – tette hozzá.
Nagy Gábor, a KIKSZ Közlekedésfejlesztési Zrt. vezérigazgató-helyettese közölte, Budapest mellett Kecskemét a legaktívabb város Magyarországon az európai uniós pályázatoknál. A különböző, Kecskemétet és a város környezetét érintő közlekedési projektek révén 27,2 milliárd forint összegben valósulnak meg beruházások a következő években – mondta.