Kecskemét nélkül nem sikerült volna a Mercedesnek

Eredményesnek értékeli a magyarországi gyár első évét Frank Klein ügyvezető igazgató. Teljesítve a célt, az elmúlt évben 40 ezer autót gyártottak.

BL
2013. 04. 24. 14:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Frank Klein, aki egyben a gyár igazgatója, szerdai közleményében hangsúlyozta: alig négy évvel a telephely kiválasztását követően, 2012 márciusában indult meg a termelés a kecskeméti gyárban, ahol a legmodernebb környezetbarát technológiával – a termelési célt teljesítve – az elmúlt évben 40 ezer autót gyártottak, jelentősen hozzájárulva a B osztály eddigi legjobb évéhez.

Kecskeméten 2013. január 25-e óta gyártják a CLA típust, amely kizárólag Magyarországon készül. A kapacitásnövekedésnek és a CLA-gyártásnak köszönhetően jelenleg több mint háromezer magyar dolgozója van a gyárnak, s még vannak nyitott pozíciók, amelyekre a kecskeméti régióból toboroznak munkaerőt.

Az ügyvezető igazgató kiemelte: a Mercedes–Benz új kompaktautó-generációja olyan sikeres a vevők körében, hogy a kecskeméti gyár tele van megrendelésekkel. Azért, hogy a nagy keresletet ki tudják elégíteni, nemzetközi példára már tavaly bevezették a munkaidőkeretet és az elszámolási időszakot, ami nagymértékben hozzájárul a gyár rugalmasságához. A munkaidő-rugalmasságra azért van szükség, hogy az üzem azonnal reagálni tudjon a globális autópiacon előforduló keresletingadozásokra.

Az elszámolási időszak központi eleme egy munkaidőszámla, amelyen a dolgozók plusz- és mínuszórái gyűlnek. Amikor több autót kell gyártani, a többletórák felhalmozódnak a számlán, amikor kevesebbet, a számlán felgyűlt többletből levonható a kiesett munkaóra. Ennek legfontosabb előnye a dolgozók számára, hogy azokban a hónapokban is megkapják az alapfizetésüket, amelyekben kevesebbet dolgoztak.

A stuttgarti székhelyű konszern 2008. június 18-án jelentette be, hogy Magyarországon fogja gyártani új generációs Mercedes–Benz A és B modelljeit. A kecskeméti gyár mintegy 800 millió eurós beruházással a tervezett időben elkészült, az ország történetének egyik legnagyobb zöldmezős beruházása a közvetlen foglalkoztatottakon kívül a beszállítói körben tízezer munkahelyet teremt.

Dieter Zetsche, a Daimler AG vezérigazgatója 2012. március 29-én – a gyártás beindításának a napján – jelentette be, hogy az év végéig a dolgozók létszámát háromezerre emelik, mert az év második felében egy négyajtós kupé gyártásának előkészületeit is megkezdik Kecskeméten, amelyből az első eladásra gyártott autó 2013-ban hagyja el a gyárat.

„A kecskeméti Mercedes-gyárban két sikertörténet egyesült: egy tradicionális, amelyet a Mercedes képvisel, és egy új, a magyar gazdaság megújításának európai sikertörténete” – jelentette ki Orbán Viktor miniszterelnök a kecskeméti gyár új modelljének hivatalos bemutatóján. A miniszterelnök után az Autó Pult is beülhetett az elsők között elkészült, speciális felszereltségű Edition 1 modellbe.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.