Kecskemét nélkül nem sikerült volna a Mercedesnek

Eredményesnek értékeli a magyarországi gyár első évét Frank Klein ügyvezető igazgató. Teljesítve a célt, az elmúlt évben 40 ezer autót gyártottak.

BL
2013. 04. 24. 14:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Frank Klein, aki egyben a gyár igazgatója, szerdai közleményében hangsúlyozta: alig négy évvel a telephely kiválasztását követően, 2012 márciusában indult meg a termelés a kecskeméti gyárban, ahol a legmodernebb környezetbarát technológiával – a termelési célt teljesítve – az elmúlt évben 40 ezer autót gyártottak, jelentősen hozzájárulva a B osztály eddigi legjobb évéhez.

Kecskeméten 2013. január 25-e óta gyártják a CLA típust, amely kizárólag Magyarországon készül. A kapacitásnövekedésnek és a CLA-gyártásnak köszönhetően jelenleg több mint háromezer magyar dolgozója van a gyárnak, s még vannak nyitott pozíciók, amelyekre a kecskeméti régióból toboroznak munkaerőt.

Az ügyvezető igazgató kiemelte: a Mercedes–Benz új kompaktautó-generációja olyan sikeres a vevők körében, hogy a kecskeméti gyár tele van megrendelésekkel. Azért, hogy a nagy keresletet ki tudják elégíteni, nemzetközi példára már tavaly bevezették a munkaidőkeretet és az elszámolási időszakot, ami nagymértékben hozzájárul a gyár rugalmasságához. A munkaidő-rugalmasságra azért van szükség, hogy az üzem azonnal reagálni tudjon a globális autópiacon előforduló keresletingadozásokra.

Az elszámolási időszak központi eleme egy munkaidőszámla, amelyen a dolgozók plusz- és mínuszórái gyűlnek. Amikor több autót kell gyártani, a többletórák felhalmozódnak a számlán, amikor kevesebbet, a számlán felgyűlt többletből levonható a kiesett munkaóra. Ennek legfontosabb előnye a dolgozók számára, hogy azokban a hónapokban is megkapják az alapfizetésüket, amelyekben kevesebbet dolgoztak.

A stuttgarti székhelyű konszern 2008. június 18-án jelentette be, hogy Magyarországon fogja gyártani új generációs Mercedes–Benz A és B modelljeit. A kecskeméti gyár mintegy 800 millió eurós beruházással a tervezett időben elkészült, az ország történetének egyik legnagyobb zöldmezős beruházása a közvetlen foglalkoztatottakon kívül a beszállítói körben tízezer munkahelyet teremt.

Dieter Zetsche, a Daimler AG vezérigazgatója 2012. március 29-én – a gyártás beindításának a napján – jelentette be, hogy az év végéig a dolgozók létszámát háromezerre emelik, mert az év második felében egy négyajtós kupé gyártásának előkészületeit is megkezdik Kecskeméten, amelyből az első eladásra gyártott autó 2013-ban hagyja el a gyárat.

„A kecskeméti Mercedes-gyárban két sikertörténet egyesült: egy tradicionális, amelyet a Mercedes képvisel, és egy új, a magyar gazdaság megújításának európai sikertörténete” – jelentette ki Orbán Viktor miniszterelnök a kecskeméti gyár új modelljének hivatalos bemutatóján. A miniszterelnök után az Autó Pult is beülhetett az elsők között elkészült, speciális felszereltségű Edition 1 modellbe.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.