Lázár: Jövő őszre elkészül az új autópálya-szakasz

A tervek szerint 2014 szeptemberére megépül az M43-as autópálya Makó és az országhatár közötti, 23,1 kilométeres szakasza.

KG
2013. 04. 11. 10:56
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Magyarország kormánya különleges figyelmet fordít az Alföld jövőjére – hangsúlyozta a fideszes politikus a beruházás ünnepélyes alapkőletételekor. Az államtitkár kiemelte: az új sztrádaszakasz javítja a térség közlekedésbiztonságát, és hozzájárul az itt lakók életminőségének javításához. A kormány célja, hogy Magyarország Közép-Európa egykori szocialista országai közül infrastruktúráját tekintve a legerősebbé váljon. Ezért fordított a kormány az előző és a most záruló uniós ciklusban is kimagasló összegeket az infrastrukturális beruházásokra, és ennek meg is van a látható és érzékelhető eredménye – mondta Lázár János.

Az energiaárak és az infrastruktúra fogja eldönteni, hogy Magyarország hogyan fejlődik, és milyen lesz a gazdasági növekedés – hangsúlyozta az államtitkár, aki ezért elengedhetetlennek tartja, hogy a következő uniós ciklusban a közlekedési infrastruktúra javítására legalább 1000 milliárd forintot fordítson az ország a rendelkezésre álló 7000 milliárdból.

Kovács Ákos, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) vezérigazgató-helyettese elmondta, az M43-as autópálya új, kétszer kétsávos, burkolt leállósávos szakaszán három csomópont és két vasúti felüljáró épül. Az új útszakaszon két pihenő is létesül, egy egyszerű a Krak-érnél, illetve egy egyoldali komplex autópálya-pihenő Kövegynél. A beruházás kivitelezője a Duna Aszfalt Kft., amely a közbeszerzési eljáráson 46,490 milliárd forintos árral a legelőnyösebb és legolcsóbb érvényes ajánlatot nyújtotta be – ismertette a szakember.

Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője az MTI kérdésére elmondta, az M43-as autópályához a román sztrádaszakasz várhatóan nem készül el a tervezett 2014-es határidőre. Arról jelenleg is egyeztetések folynak a Belügyminisztériummal, hogy szükséges-e határátkelőhely kialakítása az autópályák találkozásánál a román–magyar határon, mivel Románia jelenleg még nem tagja a schengeni övezetnek.

A Fidesz szerint a határ menti térség társadalmi és gazdasági kapcsolatait is élénkíti, hogy 2014-től gyorsabban és biztonságosabban lesz elérhető a magyar–román határ. Mágori Józsefné fideszes országgyűlési képviselő csütörtökön azt közölte: az M43-as autópálya Makótól az országhatárig tartó szakaszának megépítésével Szegedtől lényegesen rövidebb idő alatt lehet majd eljutni a határig, a térség települései pedig mentesülnek a jelentős áthaladó forgalom alól.

A gyorsforgalmi útszakasz megépítése elősegíti a társadalmi és a gazdasági kapcsolatok élénkítését a határ menti térségekben; a beruházásnak köszönhetően szélesedhet a kétoldalú együttműködés a kereskedelem, a közlekedés és a turizmus területén – közölte a politikus.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.