Lázár: Jövő őszre elkészül az új autópálya-szakasz

A tervek szerint 2014 szeptemberére megépül az M43-as autópálya Makó és az országhatár közötti, 23,1 kilométeres szakasza.

KG
2013. 04. 11. 10:56
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Magyarország kormánya különleges figyelmet fordít az Alföld jövőjére – hangsúlyozta a fideszes politikus a beruházás ünnepélyes alapkőletételekor. Az államtitkár kiemelte: az új sztrádaszakasz javítja a térség közlekedésbiztonságát, és hozzájárul az itt lakók életminőségének javításához. A kormány célja, hogy Magyarország Közép-Európa egykori szocialista országai közül infrastruktúráját tekintve a legerősebbé váljon. Ezért fordított a kormány az előző és a most záruló uniós ciklusban is kimagasló összegeket az infrastrukturális beruházásokra, és ennek meg is van a látható és érzékelhető eredménye – mondta Lázár János.

Az energiaárak és az infrastruktúra fogja eldönteni, hogy Magyarország hogyan fejlődik, és milyen lesz a gazdasági növekedés – hangsúlyozta az államtitkár, aki ezért elengedhetetlennek tartja, hogy a következő uniós ciklusban a közlekedési infrastruktúra javítására legalább 1000 milliárd forintot fordítson az ország a rendelkezésre álló 7000 milliárdból.

Kovács Ákos, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) vezérigazgató-helyettese elmondta, az M43-as autópálya új, kétszer kétsávos, burkolt leállósávos szakaszán három csomópont és két vasúti felüljáró épül. Az új útszakaszon két pihenő is létesül, egy egyszerű a Krak-érnél, illetve egy egyoldali komplex autópálya-pihenő Kövegynél. A beruházás kivitelezője a Duna Aszfalt Kft., amely a közbeszerzési eljáráson 46,490 milliárd forintos árral a legelőnyösebb és legolcsóbb érvényes ajánlatot nyújtotta be – ismertette a szakember.

Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője az MTI kérdésére elmondta, az M43-as autópályához a román sztrádaszakasz várhatóan nem készül el a tervezett 2014-es határidőre. Arról jelenleg is egyeztetések folynak a Belügyminisztériummal, hogy szükséges-e határátkelőhely kialakítása az autópályák találkozásánál a román–magyar határon, mivel Románia jelenleg még nem tagja a schengeni övezetnek.

A Fidesz szerint a határ menti térség társadalmi és gazdasági kapcsolatait is élénkíti, hogy 2014-től gyorsabban és biztonságosabban lesz elérhető a magyar–román határ. Mágori Józsefné fideszes országgyűlési képviselő csütörtökön azt közölte: az M43-as autópálya Makótól az országhatárig tartó szakaszának megépítésével Szegedtől lényegesen rövidebb idő alatt lehet majd eljutni a határig, a térség települései pedig mentesülnek a jelentős áthaladó forgalom alól.

A gyorsforgalmi útszakasz megépítése elősegíti a társadalmi és a gazdasági kapcsolatok élénkítését a határ menti térségekben; a beruházásnak köszönhetően szélesedhet a kétoldalú együttműködés a kereskedelem, a közlekedés és a turizmus területén – közölte a politikus.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.