Megkezdődött az Opel szentgotthárdi gyárának bővítése

Elkezdődtek a bővítési munkálatok az Opel szentgotthárdi Flex motorgyárában kedden – tájékoztatta a cég az MTI-t.

NT
2013. 04. 09. 18:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az 500 millió eurós beruházással épült Flex motorgyárban az év elején kezdődött el a rendes üzem, majd február 12-én Joachim Koschnicke, az Opel alelnöke Orbán Viktor miniszterelnökkel közösen további, 130 millió eurós kapacitásbővítést jelentett be. A vállalat vezetése azért döntött a bővítés mellett, mert a jövőre induló kiskategóriás, azaz 1,4 literesnél nem nagyobb motorok esetében különösen nagy keresletre számít.

A bővítési munkálatok során az eredetivel szerkezetileg teljesen megegyező, új csarnokkal a Flex gyár területe 1600 négyzetméterrel növekszik. Április első felében a munkálatok előkészítő fázisa zajlik, majd az acélszerkezet szerelése és a falburkolás következik. Az ütemtervek szerint a csarnok június végére lesz szerkezetkész, és szeptember végére fogadhatja a berendezéseket. A bővítési projekt keretében 149 új berendezés és gép érkezik a Flex gyárba. A tervek szerint a munkálatok 2014 elején fejeződnek be, és a jövő év áprilisában indulhat a próbagyártás az új sorokon.

Az Opel új motorgenerációjának több típusa készül a tavaly szeptemberben átadott Flex gyárban, a rugalmas technológiának köszönhetően ugyanazokon a gyártósorokon. Az idén februárban elindult a középkategóriás 1,6 literes benzines motor sorozatgyártása, ezt hamarosan követi az 1,6 literes dízelmotoré, jövőre pedig kezdődik a kiskategóriás, 1,4 literesnél nem nagyobb benzinmotoroké. A legújabb bővítéssel együtt az Opel szentgotthárdi összberuházása eléri az 1,4 milliárd eurót. Az új Flex motorgyár teljes kapacitása megközelítőleg évi 600 ezer darab lesz, és a teljes felfutás végére a munkatársak létszáma megközelíti az 1500-at. Közben az Ernst&Young felmérése szerint Magyarország, Szlovákia és Csehország egyaránt megelőzi Lengyelországot a potenciális autóipari beruházásokat tekintve.

Szintén az Ernst&Young felmérése mutatott rá arra is, hogy a magyar autóipari piac Európa egyik legversenyképesebbje. A cég kimutatása szerint a költséghatékonyság jelentősen javult Magyarországon az elmúlt két évben. A megkérdezett autóipari gyártók és beszállítók szerint a kontinensen hazánk a harmadik helyen szerepel a listán. A válaszadók 11 százaléka nyilatkozott úgy, hogy rendkívül, 46 százalékuk pedig úgy, hogy eléggé versenyképesnek tartja az országot. Az európai lista első helyén Csehország, második helyén Szlovákia szerepel.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.