Nem lesz többé dugó az M0-son

A nyár végére befejeződik a déli szektor bővítése. A munkálatoknál hazánkban még sosem használt technológiát alkalmaznak.

WA
2013. 04. 27. 16:47
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára közölte: az M0-s útgyűrű M6-os és 51-es főút közötti 11 kilométeres szakaszát már júliusban birtokba vehetik az utazók. Az 51-es főút és az M5-ös autópálya közötti, újonnan megépülő – több mint hat kilométeres – szakaszt pedig szeptemberben adják át.

Az útszakaszon kétszer három sáv plusz leállósáv lesz, aminek köszönhetően megszűnnek a dugók. A fejlesztésnek azért is kiemelkedő a jelentősége – mondta –, mert a Nyugat felől érkező forgalom itt osztódik el, teherforgalom pedig csak itt mehet át Budapest mellett. Az államtitkár hozzátette: a beruházás következő állomása az a 2,7 kilométeres rész lesz, amely az M1-es és a tavaly nyáron átadott szakasz (M6–M7) között van, ahol szintén ki kell bővíteni a kétszer két sávot; a munkálatok 2014-ben indulhatnak.

A sajtótájékoztatón bemutatták azt 80 tonnás, nyolc méter széles nagy gépet, amely a befejező burkolati munkákat végzi az M6-os és az 51-es főút közötti szakaszon. Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője elmondta: az M0-s déli szektorában Magyarországon korábban még nem alkalmazott technológiával beton útburkolat épül, amely nagy szilárdsága miatt a legalkalmasabb arra, hogy elbírja a jelentős kamionforgalmat, de felületképzése révén zajhatás szempontjából is rendkívül kedvező. Az úgynevezett betonfinisher óránként 150-200 köbméter betont dolgoz be az útba, és nyolc óra alatt mintegy 400 métert halad.

Az M0-s déli szekotrának bővítése európai uniós támogatással valósul meg, a kivitelezés szerződéses összege nettó 55,5 milliárd forint.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.