Az Ethiopian Airlines légitársaság szombaton Addisz-Abeba és Nairobi között már kipróbálta a felújított gépet. A gépekkel az év elején több váratlan esemény történt. Kétszer az akkumulátorok túlmelegedése okozott tüzet. Egy akkumulátorhiba miatti januári kényszerleszállás után a típust világszerte földre parancsolták a légügyi hatóságok.
A Japánba eddig leszállított 50 darab 787-esből 17-et üzemeltető All Nippon Airways (ANA) azt közölte, hogy gépük a tesztet követően sikeresen landolt. A társaság tájékoztatása szerint pilótáik még 230 próbarepülést hajtanak végre. A Dreamlinereket használó másik japán légitársaság, a JAL a jövő hónap elején kezdi meg a próbákat azzal a céllal, hogy júniustól már menetrendszerűen közlekedjenek ilyen típusú repülőgépei.
A két légitársaság a leállítás miatt mintegy három és fél ezer járatot törölt, amiért kártérítést szeretne az amerikai gyártótól.
Ismert, január 7-én a bostoni repülőtéren meggyulladt a JAL által üzemeltetett Dreamliner egyik akkumulátora. Kilenc napra rá az ANA ugyanilyen gépe hajtott végre kényszerleszállást Kelet-Japánban, miután ugyancsak kiégett és megolvadt egyik akkumulátora, és elfolyt az elektrolit. A 787-eseken januárban összesen öt váratlan esemény történt.