Az államtitkár minderről azt követően beszélt, hogy találkozott a meggytermelők és -feldolgozók képviselőivel a szaktárcánál a meggyszövetség kezdeményezésére.
A Vidékfejlesztési Minisztérium és a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet (FruitVeB) azért döntött a közösen támogatott akció mellett, mert mind a szaktárcánál, mind a szakmaközi szervezetnél úgy vélik, hogy a friss meggy fogyasztását ösztönözni kellene belföldön annak érdekében, hogy több friss gyümölcsöt lehessen eladni.
Az államtitkár úgy fogalmazott: a termelők és a feldolgozók képviselői már akkor elégedettek volnának, ha a múlt évihez hasonló árak alakulnának ki idén is.
A múlt évben a meggy felvásárlási ára 200 forint felett volt. A magyar meggy jelentős hányadát konzervként értékesítik, elsősorban Németországban. Ezért vélik úgy a szakemberek, hogy a friss piaci szegmens arányát kellene növelni.
A várakozások szerint idén csupán 45-50 ezer tonna meggy terem majd az országban. Ennek oka főként az, hogy a szabolcsi gyümölcsöskertek tavasszal jelentős károkat szenvedtek. Az ellátást így az ország más területeiről kell biztosítani.
A magyar dinnye, alma, paprika és barack vásárlása, fogyasztása érdekében is indul népszerűsítő kampány 2013-ban. Tavaly júliusban kezdődött a dinnyekampány a magyar görögdinnye népszerűsítése érdekében, amelynek célja a Békés, Jász-Nagykun-Szolnok, Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei dinnye fogyasztásának ösztönzése volt. A szeptemberben indult almakampány legfontosabb célja pedig a hazai piac erősítése és az alma, különösen a szabolcsi alma hírnevének újjáélesztése volt.