A selyem fele nem is selyem

A kínai fővárosban selyemként árult termékeknek csaknem a fele nem selyem – derült ki egy nemrégiben készült felmérésből – számolt be az eredményekről a pekingi média kedden.

WA
2013. 05. 21. 14:13
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A selyemáruk egészségbiztonsági és minőségi szabványoknak történő megfelelését ellenőrizve a pekingi hatóságok negyvenféle terméket vetettek alá alaposabb vizsgálatnak. A mintákat a legkülönbözőbb elárusító helyekről, áruházakból vették, közöttük a Wal-mart, a Wumart, a Sogo és a Lufthansa Shopping Centre polcairól, valamint az elektronikus áruházként ismert Jingdong Mallból.

Az ellenőrzés megállapította, hogy a termékek majdnem ötven százaléka nem felel meg a címkén feltüntetett tulajdonságoknak. A vizsgálatok kiterjedtek az anyagok formaldehid szintjére, a pH értékére, szagára, biológiai lebonthatóságukra, rákkeltő hatásukra és más jellemzőkre. A termékek különböző árkategóriába tartoztak, így volt köztük több ezer jüanos (1 jüan 36 forint) is. A rajtuk szereplő cédulák többsége helytelenül, a valóságtól eltérően tartalmazta a „selyem” arányát.

Az országos szabvány és előírás szerint csak azokat a termékeket lehet selyemnek nevezni, amelyek alapanyaga legkevesebb 50 százalékban ténylegesen selymet tartalmaz. A próbavásárlók találkoztak olyan termékekkel is, amelyekben egyáltalán nem találtak selyemre utaló nyomot.

A Beijing News című lap beszámolója szerint a megnevezett hamis termékeket az érintett üzletekben kivonták a forgalomból. A vizsgálatot végzők arra is rámutattak, a helyzet egyértelműen a minőség-ellenőrzések hiányára utal.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.