A chipsadó irányába mutató új perui reklámtörvény-módosítással a gyerekkori elhízást akarja csökkenteni a dél-amerikai ország kormányzata; a perui elnök, Ollanta Humala csütörtökön hirdette ki azt. A jogszabály korlátozza bizonyos élelmiszerek – például a chips és a csokoládé – reklámozását, és a rengeteg cukrot tartalmazó üdítőitalok eladását az iskolákban.
A 30 milliós Peruban az 5-9 év közötti gyerekek közül minden negyedik túlsúlyos vagy elhízott.
- Szócska Miklós a chipsadóról - olvassa el interjúnkat!
- New Yorkig ment a magyar chipsadó híre.
- A britek is szemet vetettek a magyar adófajtára.
- A chipsadóhoz hasonló törekvések világszerte.
Olvasson tovább a témában!
A Fogyasztóvédelmi Világszervezet, a Pánamerikai Egészségügyi Szervezet és a perui orvosi kamara üdvözölte az új törvényt, mondván, az egészségtelen élelmiszerek hirdetésének korlátozása szükséges és alapvető lépés a gyerekkori elhízás elleni küzdelemben.
A perui vállalkozói szövetség és egyes ellenzéki parlamenti képviselők ugyanakkor tiltakoztak. Azzal érveltek, hogy a törvény önkényes, túlságosan beavatkozó, és korlátozza a fogyasztói szabadságot.