A portál kiemeli, hogy soha nem lehetett ilyen olcsón autóhitelhez jutni, mint napjainkban, az érdeklődés azonban a válság előtti töredékére esett vissza. Tavaly 53 ezer új személygépkocsit adtak el hazánkban, ami 17,6 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A szám azonban csalóka, mert a teljes növekmény valójában exportra megy. A gyenge forint miatt ugyanis a külföldi vásárlónak megéri átváltani az euróját és nálunk megvenni a gépkocsit – mondta Révész Tamás, a Budapest Autó vezérigazgatója az Azénpénzem.hu-nak.
A használt autók eladása 2012-ben 10 százalékkal, 321 ezerre zuhant, miközben 56 százalékkal, közel 60 ezer darabra nőtt a külföldről behozott használt személygépkocsik száma. Összesen csak 78,2 milliárd forintért finanszíroztak személygépkocsit és kishaszongépjárművet a bankok és lízingcégek, ami mintegy 20 százalékos visszaesést jelent 2011-hez képest.
Míg régebben az új autók 70 százalékához igényeltek hitelt, addig ez mára 18 százalékra zuhant. Használt autóknál pedig tavaly már 15 százalék alá esett az arány a külföldről behozott öreg autók miatt. Az ágazat gondjai és a folyamatos jegybanki kamatcsökkentések azonban jó ajánlatokat teremtenek az ügyfeleknek. Új autó esetén forint kölcsönt már 10 százalékos teljes hiteldíjmutatóval (thm) is kaphatunk a bankfiókban, míg a kereskedőknél ez inkább 14-15 százalék. Használt autónál a közvetlen banki ajánlat 12-13 százalék körüli, a kereskedők azonban 20 százalékot is elkérhetnek érte.