Megbüntették a Providentet

A Gazdasági Versenyhivatal 50 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a Provident Pénzügyi Zrt.-t.

WL
2013. 05. 22. 18:11
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A GVH az MTI-nek szerdán eljuttatott közleményében ismerteti: a bírság összegének magállapításakor súlyosbító tényezőként értékelték egyebek között azt, hogy a Provident több mint két évet átfogó (bár nem teljesen folyamatos), többféle kommunikációs eszközt is felhasználó kereskedelmi gyakorlatot valósított meg a 13 vizsgált akció közben.

A pénzügyi vállalkozás 2010. március 10. és 2012. április 30. között 13 különböző akciójában népszerűsítette pénz-visszafizetési kedvezményét. Az akciók keretében a Provident azt ígérte, hogy azoknak az ügyfeleinek, akik a teljes futamidő alatt a kölcsönszerződésben meghatározott ütemezés szerint – azaz hetente – pontos összegben fizetnek, a kölcsönszerződés végén visszafizet egy- vagy kétheti, illetve egyéb összegű törlesztőrészletet.

A tájékoztatások zöméből azonban kimaradt az a fontos körülmény, miszerint abban az esetben, ha a fogyasztók a kölcsön futamideje alatt élnek a teljes vagy részleges előtörlesztés lehetőségével, nem kaphatják vissza a meghirdetett törlesztőrészletet, miközben a fogyasztók nagy része él az előtörlesztés lehetőségével.

A GVH a vizsgálat során megállapította, hogy a fogyasztók azzal sem lehettek tisztában, hogy a vállalkozás minden túlfizetést – az ügyfél szándékától függetlenül – előtörlesztésnek tekint, amely ugyan a fogyasztók számára jellemzően kamatkedvezménnyel jár és díjmentes, azonban erről egyik reklámeszközön sem tájékoztatja a fogyasztókat, így a vizsgált tájékoztatások alkalmasak voltak a fogyasztók megtévesztésére.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.