Remek évet produkált a GYSEV

Az előző évinél 100 millióval magasabb, 2,7 milliárd forintos adózás előtti eredményt ért el tavaly a GYSEV cégcsoport – közölte Rázó László szóvivő.

WL
2013. 05. 17. 14:21
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A csütörtöki közgyűlésen elfogadott éves beszámoló szerint a cég mérlegfőösszege először lépte át a 100 milliárd forintot: a 2011-es 95 milliárd után 2012-ben 101 milliárd forint volt. A vasúttársaság a 2012. évi eredményei után Magyarországon 353 millió forint, Ausztriában 458 ezer euró (mintegy 137 millió forint) társasági adót fizetett. Helyi iparűzési adó kötelezettsége az érintett önkormányzatoknál a 2012-es év tevékenysége után 236 millió forintot tett ki. Emlékeztetnek arra: az eredményeket abban az évben érte el a társaság, amikor már teljes egészében a GYSEV végezte a személyszállítást a 2011-ben átvett vonalakon.

„Az eredményes gazdálkodás olyan fejlesztésekre adott lehetőséget tavaly, mint a csaknem 50 milliárd forint értékű Sopron–Szombathely–Szentgotthárd nagyprojekt keretében megvalósuló soproni vasúti aluljáró, illetve a szombathelyi felüljáró megépítése” – idézi a közlemény Kövesdi Szilárdot, a GYSEV Zrt. vezérigazgatóját. Az eredmények közé sorolta a körmendi intermodális közlekedési rendszer kialakítását, a vezérlőkocsik és egy újabb Jenbacher motorvonat vásárlását, vagy a Schlieren-kocsik felújítási programjának folytatását.

Skála János, a GYSEV Cargo Zrt. vezérigazgatójának közlése szerint a cégcsoporton belül az eredmény több mint 75 százalékát az osztrák és magyar területen is működő CARGO vállalatok termelték meg. Ennek is köszönhető, hogy az idén jelentősen bővíteni tudták a GYSEV Cargo Zrt. vasúti teherkocsi-állományát.

„A tavaly megtermelt eredményt a társaságunk tulajdonosai ebben az évben sem vonják el, ez pedig a GYSEV csoportnak lehetőséget ad arra, hogy a járműpark fejlesztésével mind a személy-, mind az áruszállításban tovább emelje a szolgáltatások színvonalát” – fogalmazott Skála János.

A közlemény szerint a megtermelt források több már elnyert és folyamatban lévő uniós, az Új Széchenyi Terv keretében megvalósuló projekt önrészét is biztosítják. Az uniós projektek között kiemelt szerepet kap a Porpác–Mosonszolnok, valamint a Szombathely–Zalaszentiván szakasz villamosítása, valamint a cég közlekedésbiztonsági projektjének megvalósítása.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.