A BA kiemeli: nyolc egyszerűsített beszállókapu várja a betonon azoknak a légitársaságoknak az utasait, amelyek a 2A terminálról indulnak a schengeni zónába. Jelenleg öt diszkont légitársaság választotta a beszállításnak ezt a módját: a Wizz Air, a Ryanair, az easyJet, a Jet2.com és a holland Transavia. Ettől a héttől a nem schengeni 2B terminálon is megnyílt a könnyűszerkezetes csarnok a betonon, itt négy új kapu fogadja az utasokat.
A Budapest Airport emlékeztet arra, hogy a Malév csődje nyomán tavaly május végén kényszerültek az 1-es terminál bezárására, és a megváltozott légitársasági igényeknek megfelelően átalakították a 2-es terminálon az utasbeszállítás rendjét.
A gyalogos beszállítás jelentős mértékben lerövidíti az utasszállító gépek fordulóidejét, így a diszkont légitársaságok például az érkezéstől számított harminc percen belül el tudják indítani az újabb járatot. Ennek révén pontosabban tudják tartani a menetrendet, csökkennek az üzemeltetés költségei, így lehet alacsonyabb szinten tartani a jegyárakat – olvasható a közleményben.
Kam Jandu, a BA légiközlekedési igazgatója kiemelte: „máris látjuk, hogy az új kapuk révén érezhetően javultak a járatok indulási pontosságának a mutatói, és az öt érintett légitársaság mindenben számíthat a folyamatos támogatásunkra”.
Az új beszállítási mód elvben minden légitársaság előtt nyitva áll, a tapasztalatok szerint azonban ezt elsősorban a diszkont légitársaságok veszik igénybe. A repülőtéri szolgáltatások köre ezzel mindenképpen kibővült, hiszen a légitársaságok – profiljuk szerint – választhatnak a beszállító folyosós (utashidas), a buszos és az egyszerűsített (gyalogos) beszállítás között – hangsúlyozza a Budapest Airport.