Átverésre épített termékbemutatók

Hatósági erőfeszítések ide vagy oda, továbbra is veszélyben vannak a hiszékeny vásárlók: a termékbemutatókat szervező cégek újabb trükkökkel álltak elő.

Magyar Nemzet
2013. 06. 25. 0:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kimeríthetetlen a termékbemutató vállalkozásokat szervezők fantáziája. Manapság úgy igyekeznek elcsábítani a tájékozatlan fogyasztókat – akik az esetek jó részében kevésbé figyelmes nyugdíjasok vagy tartósan beteg emberek –, hogy külföldi cégek hazai leányvállalataként hirdetik magukat.

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hivatal (NFH) honlapján megjelent legújabb híradás egy olyan konkrét esetet tartalmaz, amikor a magát németországi székhelyűnek kiadó vállalkozás (Hardenbergplatz 8. 10787 Berlin, Medicare GmbH) egy siófoki postafiókos címet jelölt meg azzal, hogy oda lehet küldeni a reklamációkat. A 30 darab táplálékkiegészítő tablettáért és rizskoncentrátumért közel hatvanezer forintot fizető vásárló igen gyorsan rájött, hogy becsapták.

Ugyanis sem magyar nyelvű tájékoztatót, sem arra vonatkozó igazolást nem talált a termék mellett, hogy milyen gyógyhatás tulajdonítható a szernek. Ezért három nappal a vásárlást követően vissza akarta küldeni a termékeket – amire a jogszabályok lehetőséget nyújtanak számára –, de természetesen nyoma sem volt a cégnek a megadott címen.

Bejelentésére a Hajdú-Bihar megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelősége vizsgálatot indított, s megállapította, hogy az anyacég németországi címén sem található meg a vállalkozás. Sőt, a megadott külországi elérhetőség nem más, mint a berlini állatkert címe. A vizsgálat során az is kiderült, hogy a vállalkozás már korábban is hasonló módszerrel csapta be a vásárlókat, ezért a felügyelőség csalás, magánokirat-hamisítás, a fogyasztó megtévesztésének alapos gyanúja miatt rendőrségi feljelentést tett az ügyben.

Az eset tanulságait elemezve Fülöp Zsuzsanna, az NFH szóvivője azt tanácsolja a fogyasztóknak, hogy ne vegyenek részt a termékbemutatókon, mert ott igen nagy a veszélye annak, hogy becsapják őket. Az ott kínált termékek jó része például a kereskedelmi forgalomban is kapható, sokszor tizedáron.

(Hajdú Péter)

A teljes cikket a Magyar Nemzet keddi számában olvashatják.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.