Átverésre épített termékbemutatók

Hatósági erőfeszítések ide vagy oda, továbbra is veszélyben vannak a hiszékeny vásárlók: a termékbemutatókat szervező cégek újabb trükkökkel álltak elő.

Magyar Nemzet
2013. 06. 25. 0:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kimeríthetetlen a termékbemutató vállalkozásokat szervezők fantáziája. Manapság úgy igyekeznek elcsábítani a tájékozatlan fogyasztókat – akik az esetek jó részében kevésbé figyelmes nyugdíjasok vagy tartósan beteg emberek –, hogy külföldi cégek hazai leányvállalataként hirdetik magukat.

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hivatal (NFH) honlapján megjelent legújabb híradás egy olyan konkrét esetet tartalmaz, amikor a magát németországi székhelyűnek kiadó vállalkozás (Hardenbergplatz 8. 10787 Berlin, Medicare GmbH) egy siófoki postafiókos címet jelölt meg azzal, hogy oda lehet küldeni a reklamációkat. A 30 darab táplálékkiegészítő tablettáért és rizskoncentrátumért közel hatvanezer forintot fizető vásárló igen gyorsan rájött, hogy becsapták.

Ugyanis sem magyar nyelvű tájékoztatót, sem arra vonatkozó igazolást nem talált a termék mellett, hogy milyen gyógyhatás tulajdonítható a szernek. Ezért három nappal a vásárlást követően vissza akarta küldeni a termékeket – amire a jogszabályok lehetőséget nyújtanak számára –, de természetesen nyoma sem volt a cégnek a megadott címen.

Bejelentésére a Hajdú-Bihar megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelősége vizsgálatot indított, s megállapította, hogy az anyacég németországi címén sem található meg a vállalkozás. Sőt, a megadott külországi elérhetőség nem más, mint a berlini állatkert címe. A vizsgálat során az is kiderült, hogy a vállalkozás már korábban is hasonló módszerrel csapta be a vásárlókat, ezért a felügyelőség csalás, magánokirat-hamisítás, a fogyasztó megtévesztésének alapos gyanúja miatt rendőrségi feljelentést tett az ügyben.

Az eset tanulságait elemezve Fülöp Zsuzsanna, az NFH szóvivője azt tanácsolja a fogyasztóknak, hogy ne vegyenek részt a termékbemutatókon, mert ott igen nagy a veszélye annak, hogy becsapják őket. Az ott kínált termékek jó része például a kereskedelmi forgalomban is kapható, sokszor tizedáron.

(Hajdú Péter)

A teljes cikket a Magyar Nemzet keddi számában olvashatják.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.