Bővül a SZÉP-kártya felhasználhatósága

Hétfőtől a SZÉP-kártya mindhárom „zsebéből” lehet gyógyfürdő- és strandbelépőt fizetni.

PR
2013. 06. 30. 7:42
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kormány a Magyar Fürdőszövetség kezdeményezésére május végén döntött a kártya kibocsátását és felhasználását szabályozó kormányrendelet módosításáról. Ennek értelmében július elsejétől bővül a SZÉP-kártya zsebei között az átjárhatóság, és már nemcsak szálláshely-szolgáltatásért, hanem gyógyfürdő- és strandbelépőért is lehet mindhárom zsebből fizetni. További változás, hogy új szolgáltatásként a szabadidős sportrendezvények nevezési díja is belekerült a SZÉP-kártyával fizethető körbe.

A fürdőszövetség tagjai körében korábban elvégzett felmérés szerint a fürdőkben az új cafeteria-rendszer bevezetése óta – 2010-ről 2012-re – 38 százalékkal csökkent az utalványforgalom. A szövetség álláspontja szerint az utóbbi években megvalósult fürdőfejlesztések fenntarthatósága érdekében, valamint népegészségügyi szempontból is fontos, hogy a SZÉP-kártyát minél többen használják fürdőlátogatásra. A szervezet ezért fordult a Nemzetgazdasági Minisztériumhoz, amely elfogadta a szakmai szövetség javaslatát.

A szervezet összesítése szerint tavaly decemberben 39 696 SZÉP-kártyaelfogadó hely volt Magyarországon, az igényelt kártyák száma pedig meghaladta a 768 ezret. A SZÉP-kártyákra összesen 71,7 milliárd forintot töltöttek fel tavaly, ebből a szabadidő eltöltésével kapcsolatos alszámlára 5,15 milliárd forint került. Ennek az alszámlának a jelentős részét a tulajdonosok a hazai fürdőkben költötték el.

Az idén a Széchenyi Pihenő Kártya (SZÉP), valamint az Erzsébet-utalvány volt a cafeteria-rendszer legnépszerűbb eleme, míg nyugdíjpénztári juttatást egyre kevesebben választanak – derül ki a C1 cafeteria-, béren kívüli juttatási rendszereket működtető cég legfrissebb felméréséből. A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) és a Magyar Turizmus (MT) Zrt. áprilistól az egész évre kiterjedő SZÉP-kártya-kommunikációba kezdett az MT belföldi kampányaihoz kapcsolódva.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.