A végrehajtás részeként a kabinet döntött arról, hogy az előkészítés első ütemében felmerülő 700,0 millió forintot a Miniszterelnökség fejezet részére biztosítja a 2012. évi kötelezettségvállalással nem terhelt előirányzat-maradvány terhére. A kormány egyúttal felhívta a nemzetgazdasági minisztert, hogy gondoskodjon a fennmaradó további forrásszükséglet ütemezett rendelkezésre állásáról a Miniszterelnökség fejezet részére. A kormány felhívta a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági ügyekért felelős államtitkárát és a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy intézkedjen a beruházás előkészítésének elindításához szükséges beszerzések feltételes megindításáról. A szerződések hatálybalépése a kormánynak a beruházás megindításáról szóló végleges döntésétől függően történhet meg.
A kormány döntött arról, hogy a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági ügyekért felelős államtitkára és a nemzeti fejlesztési miniszter a beruházás egésze megvalósításáról való döntés érdekében készítsen előterjesztést a kabinet részére, részletesen bemutatva a beruházás műszaki tartalmát, a pénzügyi és jogi konstrukciót. A kabinet felhívta a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági ügyekért felelős államtitkárát és a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy szükség szerint készítsék elő a beruházáshoz szükséges nemzetközi szerződéseket. Emellett felkérte a kabinet a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy vizsgálja meg és készítsen előterjesztést a beruházáshoz szükséges hitel esetében a törlesztés fedezetének az állami vagyonnal való gazdálkodás terhére történő megteremtésének a lehetőségéről.
A kormány márciusban döntött a Budapestet délről elkerülő V0-s vasúti vonal megépítésről, amely a Budapest–Szolnok- és a Budapest–Győr–Hegyeshalom-vasútvonalakat köti össze. A terv 113 kilométer hosszú, két vágányú, villamosított vasútvonal megépítéséről szól, amely kizárólag tehervonatok közlekedésére szolgálna.
A beruházásról ezt követően április 12-én írt alá szándéknyilatkozatot Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója és Jüan Li, a Kínai Vasútépítési Vállalat (CCECC) elnök-vezérigazgatója Budapesten a Parlamentben. Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára akkor hangsúlyozta: ha a V0-s vasútvonal 2017-re megépül, Magyarország a legversenyképesebb tranzitország lesz Kelet-Európában. Azt is elmondta, több tárgyalás is folyik arról, hogy a V0-s vasútvonalat a kínai miniszterelnök által bejelentett 1 milliárd eurós fejlesztési hitelkeretből valósítsák meg.

















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!