Hangot nyel és sugarat terel a Liszt Ferenc repülőtér új építménye

Átadták pénteken a Liszt Ferenc repülőtér új hajtóműpróbázó létesítményét, a hangelnyelő és sugárterelő elemekből álló szerkezetet 300 millió forintból valósították meg.

NT
2013. 06. 21. 20:13
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hardy Mihály, a ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport kommunikációs igazgatója az MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta, a 12 méter magas és 107 méter hosszú létesítményt összesen 550 speciális hangelnyelő panel alkotja. Az elemek összeszereléséhez több mint négyezer csavart, az alaplemez elkészítéséhez pedig összesen 850 köbméter betont használnak fel. A légi járművek karbantartása során a hajtóműveket időnként részleges vagy maximális teljesítményen kell üzemeltetni a földön, ezekhez van szükség a hajtóműpróbázó helyekre, amelyek jelentős zajkibocsátással járnak.

A Budapest Airport szakemberei egy olyan csúcstechnológiájú bázist hoztak létre, amelynek zajvédő és zajelnyelő falaival jelentősen csökkenthető az évente átlagosan százötven-kétszáz alkalommal végzett tesztelés során keletkező zajterhelés.

A hajtóműpróbák elsősorban a szomszédos XVIII. kerületi Erzsébet-Bélatelep és Szemeretelep, valamint a XVII. kerületi Rákoshegy bizonyos közösségei számára jelentettek problémát. A beruházás átadásával viszont jelentősen csökken ezen területek zajterhelése, és az eddigi helyszíntől két kilométerrel távolabb került a létesítmény. A hitelesített zajmérő berendezésekkel végzett átvételi tesztek során kiderült, az előírt 12 decibelnél 20 decibellel nagyobb is lehet a zajcsökkenés.

A közlemény idézi Jost Lammerst, a Budapest Airport vezérigazgatóját, aki az átadáson azt mondta, annak ellenére nem áll le a fejlesztésekkel a repülőtér, hogy a Malév tavalyi csődje és a súlyosan megemelt telekadó kritikus pénzügyi helyzetbe hozta a céget.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.