Jelentősen könnyebb lesz a Csepel térségében élőknek

Megnyílt a közforgalom előtt az M0-s autóút M6-os autópálya és 51-es főút közötti 11 kilométer hosszú, három forgalmi és egy leállósávos, Szeged felé tartó fél pályája.

KA
2013. 06. 30. 11:09
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Völner Pál egyebek között azt hangsúlyozta, hogy a fejlesztés jelentősen könnyíti majd a térségben élők életét, az áthaladók közlekedését, de fontos a közlekedésbiztonságban betöltött szerepe is. Az államtitkár közlése szerint a beruházás indokoltságát bizonyítja, hogy a régióban a bécsi után ez a legnagyobb forgalmú körgyűrű, forgalmi sávonként mintegy 25 ezer jármű halad át naponta.

Völner szólt arról, hogy már a befejező munkálatokat végzik az M0-s déli szektora bővítésének további részén. Szeptember elején az 51-es főút és az M5-ös autópálya közötti 6,3 kilométeres szakasz is elkészül.

Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kommunikációs vezetője emlékeztetett arra: a fejlesztés célja, hogy a négysávos M0-s körgyűrű déli szektorát további négy sávval bővítse, így kétszer háromsávos legyen egy-egy leállósávval, s megszűnjenek a forgalmi dugók. A kivitelező szélesítette a sávokat, illetve 25 kilométer hosszúságban telepített zajvédő falat.


A pályaszakaszhoz két új Duna-híd is tartozik, a hárosi Deák Ferenc és a soroksári Dunaág híd. A hozzávetőleg nettó 34 milliárd forintos projekt az Új Széchenyi Terv keretében, az Európai Unió támogatásával, a kohéziós alap társfinanszírozásával valósult meg – mondta a NIF kommunikációs vezetője.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.