Megtévesztő akciók az Orangeways-nél, ment a bírság

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt 4 millió 450 ezer forint bírságot szabott ki az Orangeways Autóbuszos Közúti Közlekedési Zrt. két jogutód cégére a GVH.

NT
2013. 06. 26. 15:47
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A GVH az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményében ismerteti, hogy a Tribune Venture Európa Kft. és a Gemenc és Környéke Busz Kft. jogelődje, az Orangeways Autóbuszos Közúti Közlekedési Zrt. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, ezért 4 millió 450 ezer forint bírsággal sújtotta őket.

A versenyhivatal kifejti: az Orangeways 2011. március 1. és 2012. január 24. között hírlevelében és a honlapján 20 százalékos kedvezményt, Budapest és Bécs között 1900 forintért megvásárolható buszjegyeket, valamint ingyenes fedélzeti szolgáltatásokat kínált a fogyasztóknak.

A 20 százalékos kedvezményt meghatározott napokon történő foglalásokból kaphatták meg a vásárlók, azonban a kedvezmény tényleges megadását a vállalkozás az eljárás során a felhívás ellenére sem bizonyította.

A kedvezményes árú Budapest–Bécs útvonalra szóló jegyeket a vállalkozás hírleveleiben 1900 forintért hirdette, míg a honlapján 1900 forinttól. A GVH megállapítása szerint különbséget kell tenni a két kommunikáció között, ugyanis az „1900 forintért” jelölés azt a képzetet keltheti a fogyasztókban, hogy a jegy ezen az áron mindenféle többletköltség nélkül elérhető számukra.

A vállalkozás állítása szerint a fenti útszakaszra szóló jegyeket valójában hét árkategóriában lehetett megvásárolni, és ezek közül az 1900 forintért megvásárolható jegyből járatonként csak minimális számút értékesítettek. Mivel a vállalkozás honlapján nem szerepelt elegendő információ arról, hogy milyen feltételekkel lehet igénybe venni a kedvezményes utazást, a fogyasztók csak a buszjegy foglalásánál tudták meg, hogy ténylegesen mennyibe fog kerülni a jegyük.

Az Orangeways emellett ingyenes fedélzeti szolgáltatásokkal népszerűsítette járatait – például ingyenes WIFI, meleg italok –, azonban a vizsgálat során nem tudta bizonyítani, hogy ezeket a kényelmi szolgáltatásokat a fogyasztók minden esetben meg is kapták.

A GVH megállapította, hogy a vállalkozások jogelődje, az Orangeways Autóbuszos Közúti Közlekedési Zrt. a vizsgált tájékoztatásaival megtévesztette a fogyasztókat, ezért szabta ki az összesen csaknem 4,5 millió forintos bírságot a jogutód vállalkozásokra.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.