Megtévesztő akciók az Orangeways-nél, ment a bírság

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt 4 millió 450 ezer forint bírságot szabott ki az Orangeways Autóbuszos Közúti Közlekedési Zrt. két jogutód cégére a GVH.

NT
2013. 06. 26. 15:47
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A GVH az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményében ismerteti, hogy a Tribune Venture Európa Kft. és a Gemenc és Környéke Busz Kft. jogelődje, az Orangeways Autóbuszos Közúti Közlekedési Zrt. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, ezért 4 millió 450 ezer forint bírsággal sújtotta őket.

A versenyhivatal kifejti: az Orangeways 2011. március 1. és 2012. január 24. között hírlevelében és a honlapján 20 százalékos kedvezményt, Budapest és Bécs között 1900 forintért megvásárolható buszjegyeket, valamint ingyenes fedélzeti szolgáltatásokat kínált a fogyasztóknak.

A 20 százalékos kedvezményt meghatározott napokon történő foglalásokból kaphatták meg a vásárlók, azonban a kedvezmény tényleges megadását a vállalkozás az eljárás során a felhívás ellenére sem bizonyította.

A kedvezményes árú Budapest–Bécs útvonalra szóló jegyeket a vállalkozás hírleveleiben 1900 forintért hirdette, míg a honlapján 1900 forinttól. A GVH megállapítása szerint különbséget kell tenni a két kommunikáció között, ugyanis az „1900 forintért” jelölés azt a képzetet keltheti a fogyasztókban, hogy a jegy ezen az áron mindenféle többletköltség nélkül elérhető számukra.

A vállalkozás állítása szerint a fenti útszakaszra szóló jegyeket valójában hét árkategóriában lehetett megvásárolni, és ezek közül az 1900 forintért megvásárolható jegyből járatonként csak minimális számút értékesítettek. Mivel a vállalkozás honlapján nem szerepelt elegendő információ arról, hogy milyen feltételekkel lehet igénybe venni a kedvezményes utazást, a fogyasztók csak a buszjegy foglalásánál tudták meg, hogy ténylegesen mennyibe fog kerülni a jegyük.

Az Orangeways emellett ingyenes fedélzeti szolgáltatásokkal népszerűsítette járatait – például ingyenes WIFI, meleg italok –, azonban a vizsgálat során nem tudta bizonyítani, hogy ezeket a kényelmi szolgáltatásokat a fogyasztók minden esetben meg is kapták.

A GVH megállapította, hogy a vállalkozások jogelődje, az Orangeways Autóbuszos Közúti Közlekedési Zrt. a vizsgált tájékoztatásaival megtévesztette a fogyasztókat, ezért szabta ki az összesen csaknem 4,5 millió forintos bírságot a jogutód vállalkozásokra.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.