A témáról a hétfőn kezdődött, idén 19. alkalommal megrendezett Sanghaji Televíziós Fesztiválon cseréltek eszmét az iparág képviselői. A hivatalos adatok szerint az online játékok piaca tavaly a 60 milliárd jüant (2,2 ezer milliárd forint) is meghaladta, vagyis az előző év 30 százalékos növekedését is felülmúlva 35 százalékkal tudott bővülni. Egyre nagyobb szerepet játszik a játékok exportja is, a kivitel értéke tavaly 3,5 milliárd jüant (130 milliárd forint) tett ki, ami éves bázison mintegy 60 százalékos növekedés.
Iparági becslések szerint a szektor bevételei 2017-re akár 135 milliárd jüan (5 ezer milliárd forint) fölé is nőhetnek. Ennek elsősorban a technológiai újítások, a televízió és az okostelefonok fokozatos összeolvadása, illetve fokozottabb összekapcsolása lesz, amelyből a játékok csak profitálhatnak – idézi a Shanghai Daily napilap a Sanghaji Médiacsoport képviselőjét.