A magyarok négyötöde nyugtalanul alszik a költségek miatt

A közép-európai térségből a magyarok rettegnek leginkább a magas megélhetési költségektől.

GB
2013. 07. 30. 11:57
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A YouGov ügynökség azokban az országokban készítette a felmérést, ahol a kutatást megrendelő cég, az International Personal Finance tevékenykedik: így a visegrádi négyek országaiban, Romániában és Mexikóban. Ezen országok mindegyikében a lakosság több mint 50 százaléka tart a magas megélhetési költségektől, ám a magyarok mindenkin túltesznek: négyötödük alszik nyugtalanul emiatt.

A megélhetési költségeken belül a legnagyobb veszélyforrásnak egyformán az élelmiszerárakat tartják a szóban forgó országok lakói, átlagban egyharmados súllyal. Ebben a kategóriában azonban Szlovákia lakossága a legborúlátóbb, 43 százalékuk aggódik az élelmiszerárak miatt.

Érdekes módon a munkanélküliség miatt jóval kevésbé izgulnak az emberek, csupán 21 százaléknyian aggódnak emiatt, a bűnözéstől pedig a megkérdezettek 11 százaléka tart a leginkább. A magas megélhetési költségek ellenszerét a kiadáscsökkentésben látják leginkább a megkérdezettek. Hetven százalékuk a közösségi életre fordított kiadásait csökkentette, 68 százalék a fogyasztói cikkek vásárlásán, 63 százalék pedig az üdülésen is spórolni igyekszik. Ezenfelül a költségcsökkentés érdekében gyakrabban vásárolnak olcsóbb, kevésbé minőségi árut, és kevesebbet fűtenek. A művelődésre és egészségre fordított kiadásokat ugyanakkor a legkisebb mértékben érinti a spórolás.

A felmérésben 9660, 18 éven felüli személy vett részt 2013 áprilisában és májusában, online kérdőív segítségével, az említett országokban.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.