Drágább lett a Zsolnay

Emelte termékeinek árát a Zsolnay Porcelánmanufaktúra Zrt. a közelmúltban, a lépésre a társaság működésének biztosítása érdekében volt szükség – írta az Új Dunántúli Napló hétfőn.

WA
2013. 07. 15. 13:36
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Vajda László vezérigazgató a lapnak nyilatkozva azt mondta, hogy a termékek fogyasztói ára korábban az előállítás költségeinek közelében volt, egyes porcelánok esetén pedig az alatt maradt. Rámutatott: az edénydíszműgyártás veszteségeit a 2010-es pécsi Európa Kulturális Fővárosa programhoz kapcsolódó pirogránit-megrendelések ellensúlyozták az elmúlt években, a gyár tavaly azonban már 300 millió forintos veszteséggel zárt, ráadásul a régi, elavult technológiai háttér miatt sok selejt keletkezett.

Vajda László megjegyezte, hogy az utóbbit már sikerült a felére csökkenteni az időközben megkezdődött modernizációval, amely a vízvezetékek cseréjét, a sűrített levegős rendszer és a kemencék felújítását is magában foglalja.

Az Új Dunántúli Napló kitért arra is, hogy a nagy múltú gyár február óta harminc munkatársától vált meg. Több mint tízen nyugdíjba vonultak, rajtuk kívül középvezetőknek, igazgatóknak kellett távozniuk.

Az új tulajdonos, Bachar Najari szír származású üzletember kapcsolatainak köszönhetően a Zsolnay ugyanakkor már kapott megrendeléseket az arab államokból, s most az orosz piacot szeretnék meghódítani. A manufaktúra felvette a kapcsolatot egy nagykereskedővel, aki még az 1980-as években forgalmazott Zsolnay-termékeket, és szeptemberre egy tárlatot is terveznek Moszkvában. Japán kereskedők az edénydíszművek mellett a pirogránit áruk és a Zsolnay belsőépítészeti kínálata iránt érdeklődnek – olvasható a baranyai napilapban.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.