Furcsaságok a benzin és a gázolaj körül

Négyszer akkora májusi üzemanyagforgalom-növekedésről számolt be a Központi Statisztikai Hivatal (KSH), mint amiről a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) tud.

WA
2013. 07. 04. 9:53
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A gazdasági napilap cikke szerint a KSH friss jelentéséből kiderül: májusban az üzemanyag-forgalom 6,8 százalékos év/év növekedése is jelentős szerepet játszott abban, hogy a kiskereskedelmi forgalom 2,5 százalékkal felülmúlta az egy évvel korábbit.

A tempó azért meglepő, mert az adóhatóság jövedéki statisztikája májusra a hazai gázolajfogyasztás csupán 4 százalékos bővülését mutatta, miközben a benzineladások 2 százalékkal csökkentek az áprilisi emelkedést követően. Így összesen 1,7 százalék volt a májusi volumennövekedés, a KSH azonban épp négyszer nagyobbat mutatott ki.

A Napi Gazdaság számításai szerint a statisztikai hivatal a hazai benzinpiac 90, illetve a gázolajforgalom 70 százalékára lát rá. Mindez azt jelenti, hogy a KSH látókörén kívüli forgalomnak – azaz főleg az áru- és személyfuvarozó cégek saját kútjain mért forgalomnak – drasztikusan vissza kellett volna esnie ahhoz, hogy kijöjjön a számítás, márpedig erről biztosan nincs szó.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.