Így startolnak a Sólyom Airwaysnél

A Sólyom Airways hat repülőgép lízingelésére írt alá szerződést Londonban – közölte Vágó József, a légitársaság vezetője kedden.

LM
2013. 07. 16. 19:27
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Vágó József kiemelte, hogy a Sólyom Airways már szerdán reggel beköltözik irodáiba a budapesti Liszt Ferenc repülőtéren, és még augusztusban megkezdi a jegyek értékesítését járataira. Arra a kérdésre, hogy mikor indul az első járatuk, Vágó József elmondta: az indulás nemcsak rajtuk múlik, a gépek üzembe helyezése és magyar lajstromba vétele a légügyi hatóság feladata. „Mi a magunk részéről az első gépet idehozzuk augusztus 20-a előtt, folyamatosan bejön a hat gép, és szeretnénk velük minél hamarabb elindulni” – fogalmazott Vágó József.

A Sólyom Airways 6 repülőgéppel indul el még az idén, de 2017-re már 50 gépes flotta szerepel a terveikben – mondta Vágó József, aki jelenleg is Londonban tartózkodik. Az MTI kérdésére jelezte: további gépek lízingelése kapcsán újabb tárgyalásokat folytat.

Kifejtette: felkínálják a kormányzatnak, hogy augusztus 20-án, a nemzeti ünnep alkalmából a légi parádén átrepülnek az első géppel a Duna felett. Charterjáratok és menetrend szerinti járatok indítását is tervezik, elsősorban európai, azon belül pedig alapvetően nyugat-európai célpontok felé – fűzte hozzá. Vágó József szólt arról is, hogy a hat repülőgép üzemeltetéséhez a kezdéskor 350-400 munkatárssal kell rendelkezniük, de egy hónapon belül 700-ra növelik alkalmazottaik számát. Az utaslétszámot 2014-ben 3 millió, 2017-re pedig már 8 millió utasra becsülte.

A légitársaság vezetője elmondta, hogy egyesült arab emírségekbeli és ománi befektetők finanszírozzák a működést, de maga a Sólyom Airways három magyar magánszemély tulajdonában van, ők hárman finanszírozták – több száz millió forintos beruházással – a társaság eddigi indulását és működését. Kiemelte, hogy a társaságban az államnak „semmiféle közreműködése nem volt eddig, és nem is lesz ( ), az állam nem lesz tulajdonos”.

Vágó József azt is megerősítette, hogy a Sólyom Airways az Aeroplex Közép-európai Légijármű Műszaki Központ Kft.-re és a korábbi Malév földi kiszolgáló cégére, a Malév Ground Handling Zrt.-re is vételi ajánlatot nyújtott be, erre a tulajdonos magyar államtól még nem kapott visszajelzést.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) az MTI megkeresésére azt közölte, hogy a Légügyi Hivatal vizsgálja a Sólyom légitársaság alapítására benyújtott kérelmet, és erről határozatot hoz. Ismertették: légitársaság alapításához két alapvető hatósági engedély szükséges: egy üzemben tartási és egy működési engedély, de kell egy műszaki alkalmassági engedély is.

A Sólyom légitársasággal kapcsolatos hatósági eljárások folyamatban vannak, azonban kereskedelmi légi személyszállításra jelenleg nem rendelkezik engedéllyel a társaság – közölte az NKH. Hozzátette, a hatósági eljárások szakszerű lefolytatása körülbelül 90 napot vesz igénybe, de a tényleges engedélyezés ideje nagyban függ attól, hogy a kérelmező az előírt dokumentumokat megfelelő tartalommal és szakmaisággal terjeszti-e be a hatóságnak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.