Követhetetlen tempót diktálnak az ízesített tejek

Kétszer olyan gyorsan nő majd az ízesített tejek piaca 2015-ig, mint a sima tejé – derül ki a Tetra Pak megbízásából készített, évente megjelenő Tejipari Kitekintőből.

BuL
2013. 07. 25. 5:36
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az ízesített tejek iránti kereslet gyors ütemben nő világszerte, így ezek a tejtermékek jelenthetik azt a területet, ahol leginkább érdemes fokozni a gyártást. A Tetra Pak kutatásai szerint Kínában 2009 és 2012 között az éves növekedési ütem 9,9 százalék volt, ami 4,2 milliárd literes fogyasztást jelent. Brazíliában ugyanebben az időszakban 14,5 százalékos növekedést mértek. Németországban és az Egyesült Államokban 1,7, illetve 1 százalékkal nőtt a termékek iránti kereslet.

A tájékoztatás szerint Magyarországon is hasonlóak a tendenciák. A GfK Hungária 2012-es Háztartáspanel kutatásából kiderült, hogy tavaly 6,2 százalékkal nőtt az ízesített tejek iránti igény az előző évhez képest, és a háztartások majdnem egyharmada vásárolt ilyen terméket.

A legnépszerűbb íz itthon a kakaós, amit az ízesített tejet vásárlók kétharmada vesz. Ezt követi a kávé, a karamell és a madártej íz.

A Tetra Pak élelmiszerfeldolgozó-ipari rendszer- és csomagolóanyag-gyártó vállalat a világ 85 országában több mint 23 ezer dolgozót foglalkoztat. Tavaly a világon összesen több mint 77 milliárd liter tejet, gyümölcslét és egyéb élelmiszert töltöttek a Tetra Pak által gyártott italos kartondobozokba.

Az 1989-ben alapított budaörsi Tetra Pak gyárban italos kartonokat gyártanak, a termékek 92 százalékát 28 országba, elsősorban a közép- és kelet-európai piacokra exportálják. A cég Magyarországon több mint 200 embert foglalkoztat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.