A Wizz Air szeptember 23-án indítja a Budapest–Moszkva Vnukovo útvonalon új repülőjáratát, kezdetben heti öt napon – hétfőn, szerdán, csütörtökön, pénteken és vasárnap – szállítja majd az utasokat, később bővülhet a járatok száma – jelentette be Váradi József, a légitársaság vezérigazgatója pénteken sajtótájékoztatón, Budapesten.
Szijjártó Péter külügyi és külgazdasági államtitkár elmondta: a keleti nyitás stratégiájának újabb sikerpontja a Budapest–Moszkva járat indítása, amelytől azt várják, hogy hozzájáruljon a két ország közti gazdasági kapcsolatok fellendüléséhez, a turizmus bővüléséhez, illetve kedvezőbb árat és eljutási lehetőséget teremtsen a két főváros között.
Váradi József közölte: a Budapest–Moszkva járatra megkezdték a jegyek értékesítését honlapjukon, a viteldíj 10 990 forintnál kezdődik egy útra, adókkal együtt.
Szijjártó Péter elmondta: a keleti nyitás politikája és a Wizz Air keleti terjeszkedése összhangban van és egymást segíti. Az államtitkár emlékeztetett arra, hogy tavaly a negyedik legtöbb Magyarországra látogató külföldi orosz volt, Magyarországon orosz turisták 600 492 vendégéjszakát töltöttek el a múlt évben, ami 30 százalékos növekedés az előző évhez képest, a kereskedelemben pedig a harmadik legnagyobb partner volt Oroszország.
Szijjártó Péter kiemelte, hogy a turizmus növelése érdekében a magyar–orosz légi közlekedési megállapodás módosítása is szerepelni fog a szeptember 17-én Budapesten tartandó magyar–orosz gazdasági vegyes bizottsági ülésen. A repülhető célpontok számát növelnék, az orosz légitársaságok is egyre inkább közlekedni szeretnének Magyarországra – tette hozzá.
Az államtitkár elmondta, hogy a magyar légi közlekedési hatóság a Budapest–Szentpétervár közötti vonalra is biztosította a Wizz Air számára a repülési jogosultságot, és a magyar fél minden kétoldalú megbeszélésen felveti az orosz hozzájárulás kérdését.
Váradi József a sajtótájékoztatón kiemelte, hogy a Wizz Air 36 országban 96 célpontot érintve 280 útvonalon repül, és az európai diszkont légitársaságok között a legtöbb országot érinti. Szerinte a Malév megszűnése után is bővült a magyar beutazóturizmus.
Kérdésre válaszolva Váradi József elmondta, hogy szerinte a Malév megszűnését követően a moszkvai repülőjáratra a jegy túlárazott volt, piacra lépésükkel a jegyárak csökkennek, továbbá szándékuk, hogy a 2012 előtti kapacitásra állítsák vissza a Budapest–Moszkva járatot.
A Wizz Air londoni tőzsdei bevezetésével kapcsolatban Váradi József annyit közölt, hogy ez egyelőre sajtóhíresztelés, amikor már kommunikálható információk lesznek, azt közzéteszik. A Sólyom légitársasággal kapcsolatos kérdésre a Wizz Air vezérigazgatója megjegyezte: a légi közlekedési piac nem azokat az időket éli, amely vonzó lenne az új belépők számára.