„Az olyan elektromos autókat, mint például az e-Up vagy az e-Golf, egyelőre legfeljebb csak második autóként vagy flottajárműként fogják használni. Egyrészt a viszonylag korlátozott hatótáv miatt, másrészt mert lényegesen drágábbak, mint a belső égésű motorral hajtott járművek” – mondta a vezérigazgató az Automobilwoche lapnak adott interjúban.
Martin Winterkorn megerősítette, hogy a Volkswagen stratégiája a hagyományos belső égésű motorok és a hálózatról is tölthető akkumulátorokkal táplált elektromos motorok kombinációjából álló hibrid hajtásláncot helyezi előtérbe. A technológia prototípusa az XL1 modell formájában már a konszern rendelkezésre áll, és megérett a tömeggyártásra.
Az XL1 hibrid technológiájának átvételére Winterkorn legesélyesebbnek az Up modellt nevezte meg az interjúban. Ez a modell amely hibrid kivitelben 1,5 liter üzemanyagot fogyasztana száz kilométeren. „Komolyan foglalkozunk ezzel a lehetőséggel” – hangsúlyozta a Volkswagen vezérigazgatója.
A hajtáslánc-forradalom sebességét végső soron a fogyasztói kereslet határozza majd meg – és ennek függvényében a szén-dioxid-kibocsátás-csökkentési célok elérhetőségét is. Winterkorn ezért lát némi fantáziát állami ösztönző programok indításában: „Ha az új hajtáslánc-technológia nem nyeri el az autósok tetszését, akkor a politikának érdemes lesz elgondolkodnia azon, hogy kell-e támogatnia az ügyet vagy sem” – mutatott rá.
A Volkswagen azonban mindettől függetlenül a szén-dioxid-emisszió-csökkentési előírások teljesítésén dolgozik – hangsúlyozta a vezérigazgató. Az előírások értelmében 2020-tól az új autóknak kilométerenként legfeljebb 95 gramm lehet a szén-dioxid-kibocsátása, a flották átlagos kibocsátása pedig 2015-től kilométerenként legfeljebb 130 gramm szén-dioxid lehet.