Még nincs itt a tisztán elektromos autók ideje

A Volkswagen-konszern vezérigazgatója, Martin Winterkorn szerint tömegtermékként még nem jött el a tisztán elektromos autók ideje.

NT
2013. 07. 08. 21:34
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Az olyan elektromos autókat, mint például az e-Up vagy az e-Golf, egyelőre legfeljebb csak második autóként vagy flottajárműként fogják használni. Egyrészt a viszonylag korlátozott hatótáv miatt, másrészt mert lényegesen drágábbak, mint a belső égésű motorral hajtott járművek” – mondta a vezérigazgató az Automobilwoche lapnak adott interjúban.

Martin Winterkorn megerősítette, hogy a Volkswagen stratégiája a hagyományos belső égésű motorok és a hálózatról is tölthető akkumulátorokkal táplált elektromos motorok kombinációjából álló hibrid hajtásláncot helyezi előtérbe. A technológia prototípusa az XL1 modell formájában már a konszern rendelkezésre áll, és megérett a tömeggyártásra.

Az XL1 hibrid technológiájának átvételére Winterkorn legesélyesebbnek az Up modellt nevezte meg az interjúban. Ez a modell amely hibrid kivitelben 1,5 liter üzemanyagot fogyasztana száz kilométeren. „Komolyan foglalkozunk ezzel a lehetőséggel” – hangsúlyozta a Volkswagen vezérigazgatója.

A hajtáslánc-forradalom sebességét végső soron a fogyasztói kereslet határozza majd meg – és ennek függvényében a szén-dioxid-kibocsátás-csökkentési célok elérhetőségét is. Winterkorn ezért lát némi fantáziát állami ösztönző programok indításában: „Ha az új hajtáslánc-technológia nem nyeri el az autósok tetszését, akkor a politikának érdemes lesz elgondolkodnia azon, hogy kell-e támogatnia az ügyet vagy sem” – mutatott rá.

A Volkswagen azonban mindettől függetlenül a szén-dioxid-emisszió-csökkentési előírások teljesítésén dolgozik – hangsúlyozta a vezérigazgató. Az előírások értelmében 2020-tól az új autóknak kilométerenként legfeljebb 95 gramm lehet a szén-dioxid-kibocsátása, a flották átlagos kibocsátása pedig 2015-től kilométerenként legfeljebb 130 gramm szén-dioxid lehet.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.