Még nincs itt a tisztán elektromos autók ideje

A Volkswagen-konszern vezérigazgatója, Martin Winterkorn szerint tömegtermékként még nem jött el a tisztán elektromos autók ideje.

NT
2013. 07. 08. 21:34
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Az olyan elektromos autókat, mint például az e-Up vagy az e-Golf, egyelőre legfeljebb csak második autóként vagy flottajárműként fogják használni. Egyrészt a viszonylag korlátozott hatótáv miatt, másrészt mert lényegesen drágábbak, mint a belső égésű motorral hajtott járművek” – mondta a vezérigazgató az Automobilwoche lapnak adott interjúban.

Martin Winterkorn megerősítette, hogy a Volkswagen stratégiája a hagyományos belső égésű motorok és a hálózatról is tölthető akkumulátorokkal táplált elektromos motorok kombinációjából álló hibrid hajtásláncot helyezi előtérbe. A technológia prototípusa az XL1 modell formájában már a konszern rendelkezésre áll, és megérett a tömeggyártásra.

Az XL1 hibrid technológiájának átvételére Winterkorn legesélyesebbnek az Up modellt nevezte meg az interjúban. Ez a modell amely hibrid kivitelben 1,5 liter üzemanyagot fogyasztana száz kilométeren. „Komolyan foglalkozunk ezzel a lehetőséggel” – hangsúlyozta a Volkswagen vezérigazgatója.

A hajtáslánc-forradalom sebességét végső soron a fogyasztói kereslet határozza majd meg – és ennek függvényében a szén-dioxid-kibocsátás-csökkentési célok elérhetőségét is. Winterkorn ezért lát némi fantáziát állami ösztönző programok indításában: „Ha az új hajtáslánc-technológia nem nyeri el az autósok tetszését, akkor a politikának érdemes lesz elgondolkodnia azon, hogy kell-e támogatnia az ügyet vagy sem” – mutatott rá.

A Volkswagen azonban mindettől függetlenül a szén-dioxid-emisszió-csökkentési előírások teljesítésén dolgozik – hangsúlyozta a vezérigazgató. Az előírások értelmében 2020-tól az új autóknak kilométerenként legfeljebb 95 gramm lehet a szén-dioxid-kibocsátása, a flották átlagos kibocsátása pedig 2015-től kilométerenként legfeljebb 130 gramm szén-dioxid lehet.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.